3 miliony prodaných kopií se na první pohled jeví jako úspěch. Pochopitelně ne „Zela Tears of the Kingdom“ úspěch, ale to by snad ani nikdo nečekal. Nebo snad ano? Problém je, že v tuto chvíli si na tuto otázku můžeme odpovědět hodem mincí. Square Enix je totiž proslulý jejich absurdními nároky, co se prodaných kopií týče a byli jsme již mnohokrát svědky situace, kdy Square vydal na pohled velmi dobře se prodávající hru, ale posléze vyrukoval s prohlášením, že prodeje hry se neslučují s předpoklady. S těžkým srdcem zmíním jeden příklad za všechny, a to roky dřímající sérii Deus Ex.
Z dostupných informací ale můžeme usoudit, že více než 3 miliony kopií by snad i správní rada firmy Square Enix měla považovat za úspěch. Když totiž v červnu roku 2021 vyšel první díl remaku legendárního Final Fantasy VII, v prvních dnech se ho prodalo 3.5 milionů kopií. Je důležité dodat že remake tehdy vyšel pouze na konzoli PlayStation 4 kterou vlastnilo mnohem více hráčů, než kolik dnes vlastní PlayStation 5 (pro kterou FF 16 vyšlo s dočasnou exkluzivitou). Druhou hrou v sérii, kterou můžeme použít pro porovnání je Final Fantasy 15. Té se v prvních dnech prodalo milionů 5, ale jednalo se o prodeje naskrze několik platforem, dává tedy smysl, že prodeje byly vyšší.
O čem není pochyb je úspěch šestnáctého dílu v této legendární sérii u hráčů i kritiků. Já sám již mám XVI dohráno, a ačkoliv se úplně nepřikláním na stranu nadšenců dávajících hře hodnocení 10/10, hra mě 22. černa chytla a nepustila, dokud jsem neměl všechny vedlejší i hlavní úkoly hotové, všechny vedlejší bossy pokořené a nedokoukal jsem krátkou potitulkovou scénu. I přes několik, dle mého velmi očividných problémů, se jedná o neskutečně epickou jízdu doprovázenou jedním z nejlepších soundtracků posledních let.