První kratší trailer pro nadcházející fantasy MMO od studia Digital Extremes jsme mohli shlédnout přesně před rokem, kdy jej studio předvedlo během tehdejšího Tennoconu (každoroční festival pro fanoušky hry Warframe). Tehdy informací o Soulframe nebylo mnoho, v podstatě bylo jasné jen, že se jedná o fantasy online hru, která se soustředí na pomalejší a rozvážnější přístup než Warframe. Zatímco nyní již dekádu žijící sci-fi MMO je hlavně o rychlosti a hbitosti hráčova „framu“, v Soulframe hráči očekávali souboje inspirované hrami jako Dark Souls a Elden Ring.
Jak jsem již zmínil, od prvního traileru uběhl rok a studio Digital Extremes během letošního Tennoconu přineslo mnohem delší a detailnější pohled na jejich chystanou novinku. Ačkoliv vývojáři se nechali slyšet, že soubojový systém není stejný jako ve hrách od studia From Software, v ukázce jistá dávka inspirace podle mě vidět lze. Možná však více ze hry jako Sekiro než z klasického Dark Souls.
Na první pohled si lze všimnout že studio opravdu vyšperkovalo jejich domácí engine který pohání jejich stálici Warframe. Hra vypadá skvostně, hra se světlem a mlhou zapadá do rozmanité palety barev kterou je svět hry vymalován. Animace některých postav, a hlavně útoků ještě určitě budou potřebovat kus práce, ale v brzkém prototypu se není čemu divit, a naopak musím uznat, že celkový pohyb hry vypadá velmi dobře na to, že na ní studiu pracovalo zatím pouhý rok. Samotný svět působí velmi mystickým, tajemným dojmem a nejeden fanoušek si všiml poměrně očividné inspirace ve filmech od studia Ghibli (Princezna Mononoke, Cesta do Fantazie).
Poslední a za mě osobně asi největší plus si ukázka odnesla za hudbu. Zatímco první dvě třetiny ukázky doprovází líbivé, ale vcelku tiché a klidné tóny hodící se hlavně k průzkumu oblasti, když dojde na závěrečný souboj s bossem, naskákala mi z hudebního doprovodu husí kůže. Digital Extremes s jejich hudbou nikdy nezklamali, Warframe nám za ta léta nabídl mnoho nádherných skladeb, ale tuším že v Soulframe se rozhodli jít ještě o kus dál.
Již jsem zmínil že ukázka je pouze prototyp, který vznikl v posledním roce. Na samotnou hru si ještě nějaký ten čas počkáme, ale upřímně se již teď těším, s čím dalším se team zodpovědný za hru ukáže.