Studio zodpovědné za Immortals of Aveum propouští

Vydat průměrnou hru, plnou hloupého humoru, scén jako vystřižených z levnějšího Marvel filmu a nenápaditým vizuálním stylem, se v roce 2023 ukázalo být osudným rozhodnutím pro mladé studio Ascendant. Nezávislé studio, založené bývalým kreativním ředitelem Sledgehammer Games, si vzalo za úkol postavit se velikánům jako Call od Duty, a odvyprávět superhrdinský epos, který by odstartoval novou velkou značku. Je možné, že Immortals of Aveum by uspělo jako film, koneckonců Marvel Cinematic Universe je i přes upadající zájem stále dominantní značka a nedávno vydaný snímek Dungeons and Dragon ukázal, že hrdinové nad věcí, kteří neustále chrlí vtípek za vtípkem, jsou stále v kurzu. Hráči však již tohoto stylu mají obecně dost. Neprošlo to Forspoken, neprošlo to Redfall, a nejinak tomu bylo u Immortals of Aveum. Pochopitelně je situace trochu složitější a pokud vás zajímá, proč jsou Immortals opravdu pouze průměrnou hrou, doporučuji si přečíst naši recenzi.

@youtube.com

Osobně si myslím, že Immortals of Aveum by mělo šanci na skromný úspěch, kdyby hra vyšla v podstatě kdykoliv jindy. Vydat hru uprostřed takto bohatého roku na pecky, které budeme hrát ještě dlouhé roky po jejich vydání, bylo jedno z nejhorších rozhodnutí, které studio mohlo udělat. Nepomohla jim ani poměrně velká marketingová kampaň, během které hru hráli jedni z největších streamerů na platformě Twitch. Hra na Steamu dosáhla pouhých 751 současně hrajících hráčů, průměrné hodnocení hráčů na platformě Metacritic dosahuje 5.7/10 a ačkoliv na Steamu je situace s hodnocením o něco lepší (72 %), hru hodnotilo pouze 471 hráčů.

Není tedy zase tak velkým překvapením, že ani ne měsíc po vydání přichází studio Ascendant s nemilou zprávou o hromadném propouštění. Zatímco studio, které je součástí konglomerátu jako EA nebo Activision, by teoreticky bylo schopno jednu neúspěšnou hru ustát, Ascendant je nezávislé studio, kterému EA pouze pomohlo hru vydat skrze jejich program EA Originals. Z firmy tak bude propuštěna celá polovina zaměstnanců. To je samo o sobě smutná zpráva, i přes vydání ne zrovna kvalitní hry si myslím, že nikdo nepřál lidem, pracujícím ve studiu, ztrátu práce. Smutnější však je fakt, že Ascendant při svém založení zaměstnalo mnoho bývalých vývojářů z původního studia Telltale, kteří po jeho bankrotu hledali novou práci. Během svého vyjádření CEO studia Bret Robbins přislíbil maximální podporu propuštěným zaměstnancům s hledáním nového zaměstnání, osobně si ale myslím že to pro tyto vývojáře poměrně slabá útěcha.

Ačkoliv Ascendant sám o sobě bude nějak fungovat dál, jedná se tento rok již o třetí, velmi razantní krok, který následuje po vydání neúspěšné hry. První v řadě bylo zrušení studia, zodpovědného za popravdě mnohem horší titul Gollum. Nedávno jsme se také dočetli o zrušení legendárního studia Volition poté, co reboot Saints Row neuspěl. Ačkoliv soucítím s vývojáři, jež ztratili práci, a nepřeji si vidět studia padat jako hrušky, doufám, že tyto příklady poslouží jako odstrašující případy a vydavatelé i vývojáři se v budoucnu budou více zaměřovat na kvalitu svých her.

X