Dobrých zpráv v herním světě není nikdy dost. Obzvlášť v posledních měsících, kdy každou chvíli slyšíme o stovkách vývojářů, jejichž pozice se ruší. Nebo o absurdních cenách moderních her a dalších nesmyslných rozhodnutích velkých korporátů. Naštěstí studio Larian bylo zdrojem mnoha dobrých zpráv v posledním více než půl roce. Nedávno jsme vás informovali o historickém úspěchu Baldur’s Gate 3, které vyhrálo všechna významná ocenění hry roku, což se nepovedlo žádné jiné hře v historii. Nyní je belgické studio zdrojem další, velmi potěšující zprávy.
Not many people knows this, but @larianstudios was one of the biggest contributors during the @BlasphemousGame Kickstarter campaign.
— Enrique Colinet (@Baxayaun) April 12, 2024
They dropped a 4 figures sum, never asked for their rewards and just kept making one of the best games ever done in recent years.
Legends! 🥲 pic.twitter.com/uQ6kfWbFsT
Larian nejenže se stará o své zaměstnance a hry lépe, než většina mnohem větších studií. Studio se rovněž stará o celkový rozvoj nezávislé scény a zcela nezištně poslalo štědrou sumu skrze kickstarterové kampaně na podporu minimálně dvou her. Jedná se o hry Blasphemous a Solasta. První s touto zprávou přišel Enrique Colinet, hlavní level designer ve studiu The Game Kitchen stojícím za sérií Blasphemous. Učinil tak na sociální sítí X (Twitter). Larian prý na jejich Kickstarter poslali čtyřmístnou sumu, tedy více než 1000 dolarů. Učinili tak bez jakéhokoliv zájmu na sdíleném výdělku, nijak to studio ani veřejně nepotvrdilo, pouze se dál věnovalo vývoji Baldur’s Gate 3. Následně s podobnou zprávou vyrukovalo studio Tactical Adventures stojící za RPG hrou Solasta, rovněž skrze síť X, kde také potvrdila blíže nespecifikovaná částka, kterou jim Larian věnoval na podporu vývoje hry.
They also did that for Solasta😌. @larianstudios not only make great games, they also support indie companies ♥️ https://t.co/s8v8bpMKmR
— Solasta ✨ Lightbringers Edition ✨ (@tct_adventures) April 15, 2024
Čím více toho o Larianu vím, tím víc mám pocit, že se ze studia stal jakýsi maják naděje jak pro hráče, kteří mají dost toho, jakým směrem se některé moderní hry ubírají, tak pro samotné vývojáře a umělce, kteří skoro každý den bojují s rozbouřeným, nestabilním průmyslem. Zatímco obří megakorporáty nemilosrdně rozdávají výpovědi na potkání a ženou ceny jak her, tak mikrotransakcí do absurdních hodnot, Lariani i ze svého omezeného rozpočtu byli ochotni poslat nemálo peněz na podporu projektů, kterým věřili a nežádali nic na oplátku.