Důkazy, že všechno zlé je pro něco dobré, a že když se zavřou dveře, otevře se okno. Možná i okno lepších příležitostí a kreativnější svobody.
Piranha Bytes patřili mezi legendy. Bez přehánění. Bez nadsázky. Možná můžeme soudit pouze z pozice nás, Evropanů, ale jejich Gothic pro mnoho lidí dodnes symbolizuje pojem velkého RPG. Otevřeného světa průzkumů a svobody rozhodování. Vedle něho samozřejmě studio vydalo ještě trilogii Risen a dva díly Elex, hry, které rozhodně nebyly špatné, ale možná si z toho Gothicu braly až příliš. Studio prostě jelo na jistotu, a možná i proto muselo zavřít krám.
Ovšem ne všichni z vývojářů opustili herní průmysl. Někteří z nich zůstali, založili nová studia a představili nové hry. Pojďme se podívat na dva tyto případy, a začít se těšit na poklady, které bývalí vývojáři Piranha Bytes vykopali z hlubin země.
Cralon
Björn Pankratz a Jenny Pankratz jsou manželský pár, který jako hlavní kraloval vývoji všech epických příběhů piraní. Právě jejich talentu můžeme vděčit za Gothic, Risen i Elex. A právě ti nám již letos v únoru představili svůj nový titul, Cralon!
Jedná se o dungen crawler ze staré školy. Ujmete se hlavní role Cralona, který sestoupí do opuštěných dolů, vystopovat a zničit nebezpečného démona. Hra bude vyžadovat váš pečlivý průzkum okolí, crafting, řešení hádanek, schopnost rozhodovat se v bohatě větvených dialozích a poradit si s nepřáteli.
Rootbound
Další potomkem bývalých Piranha Bytes a nevlastním sourozencem Gothicu je logická adventura Rootbound.
Zde se ocitneme v pixelovém světě s naprosto dechberoucí fyzikou. Hratelnou postavou se v tomto případě stane roztomilá rostlinka, která má s sebou mluvící ruksak, a vydává se na cestu za objevením stop tajemství světa a jeho předků, a zároveň zničením děsivého moru. Proti nepřátelům uplatníte zbraně jako je luk či meč, na cestu dál zase zapnete mozek a budete muset vyřešit různé enviromentální hádanky.
Ani jedna z her zatím nemá oznámené datum vydání, ale obě vypadají opravdu kouzelně, minimálně jistě zajímavě. Legendou, jako je Gothic do dnešních dnů, se asi ani jedna nestane, ale snad to studiím dá dostatek prostředků další legendu stvořit.