Recenze Assassin’s Creed Shadows

Assassin´s Creed Shadows je nejnovějším přírůstkem do série, který se odehrává v období feudálního Japonska. Hra přináší dvě hratelné postavy, což umožňuje hráčům zažít různé bojové styly a perspektivy. Hra se zaměřuje na stealth mechaniky, dynamické osvětlení a otevřený svět plný měst a střech, které můžete prozkoumávat.

Za klíč k recenzi děkujeme studiu Ubisoft

Začátkem podotknu, že jsem od nového dílu nečekal žádné zázraky a to jsem kromě Assassin‘s Creed Mirage hrál všechny díly této série. Hrát můžete za dvě postavy, a to Yasuke, který je inspirovaný historickou stejnojmennou postavou a jedná se o afrického samuraje a Naoe je ženská shinobi. Obě postavy se ovládají odlišně a poskytují jedinečný styl hraní, což prý podle Ubisoftu umožňuje hráčům přistupovat k úkolům rozdílným způsobem. Nicméně ani po desítkách hodin hraní jsem neměl možnost hrát za Yasukeho. Takže informace o jeho postavě jsou z dostupných zdrojů.

@Techraj.cz

Gameplay

Hra se soustředí na vylepšené stealth mechaniky, které jsou ústředním bodem celého zážitku. Součástí jsou nové pohybové dovednosti, jako je parkour po střechách tradičních japonských budov a plížení bambusovými lesy. Bojové mechaniky zahrnují kombinaci tradičních japonských zbraní, jako jsou katany a luky, spolu s moderními asasínskými nástroji, jako je skrytá čepel. Zároveň je zde větší důraz na tiché eliminace a strategické plánování.

Grafika

Grafika celé hry vyniká díky realistickému zpracování feudálního Japonska, od pulzujících měst po tiché venkovské scenérie. Dynamické osvětlení a detailní textury přispívají k atmosféře hry, jako je mlha v údolích nebo deště, které mění podmínky pro hráče.

Příběh

Příběh celé hry, jak už jsem zmiňoval, se odehrává v temném období feudálního Japonska, kdy klany bojují o moc, a politické intriky jsou na denním pořádku. Hráči se ujmou role dvou protagonistů: Yasuke je mladý samuraj, který přišel o svou čest i svůj domov. Je to válečník s fascinující historií, založenou na skutečné postavě prvního afrického samuraje v Japonsku. Ve hře je Yasuke bývalým služebníkem, který se vyšvihl k postavení samuraje díky své odvaze a oddanosti. Poté, co byl zrazen svým lordem, se rozhodne spojit s asasíny, aby očistil svou čest a ochránil nevinné. Yasuke reprezentuje sílu, čest a touhu po spravedlnosti.

Potom je tady ženská postava Naoe, která je zručná asasínka a byla od útlého věku cvičena v umění nenápadnosti a zabíjení. Pochází z klanu, který byl roztrhán politickými machinacemi šóguna, a nyní touží po sjednocení klanu a pádu tyranie. Její příběh je plný emocí, neboť bojuje nejen proti vnějším nepřátelům, ale i s vlastním pocitem viny a pochybností o svém poslání. To se dozvíte, když budete navštěvovat meditační místa, přes která se Naoe vrací zpět ve svých vzpomínkách.

Hlavní děj se točí kolem odhalení zrádných spiknutí, která zahrnují nejen vládnoucí třídu, ale také tajnou frakci templářů, kteřá touží ovládnout Japonsko pomocí mocného artefaktu. Hráči budou čelit morálním rozhodnutím, která ovlivní osud nejen jejich postav, ale i celého království, takže při rozhovorech je opravdu důležité číst, na co odpovídáte. Nicméně se musíte spokojit pouze s angličtinou, čeština bohužel chybí.

Mimo hlavní příběh je zde mnoho vedlejších úkolů, které pomáhají prohloubit pochopení světa a jeho obyvatel. Patří sem příběhy o lásce, pomstě, a také o hledání smyslu života v době chaosu. Celý příběh podtrhuje hudba, která se přímo hodí a do které se rádi zaposloucháte.

@Techraj.cz

Soubojový systém

Na combat system jsem si na začátku musel trochu zvykat, nicméně vše je nastavitelné a dá se upravit dle vašich preferencí. A to jak moc náročné souboje budou i jak náročný bude stealth systém.

Soubojový systém přináší hlubší a taktičtější zážitek než dříve, avšak v několika ohledech mi připomíná combat z dřívějších dílů. Zaměřuje se na variabilitu stylů boje obou postav.

Yasukeho styl boje je založen na síle a preciznosti. Jako samuraj využívá především katanu pro souboje zblízka, ale také má přístup ke zbraním na dálku jako je luk. Jeho techniky jsou pomalé, ale devastující, což hráče nutí promýšlet své pohyby a efektivně odrážet útoky nepřátel. Součástí jeho stylu je i využití bojových postojů, které umožňují přizpůsobit se různým typům nepřátel. Jak tu na mě dýchl závan Ghost of Tsushima.

Naopak styl boje Naoe se soustředí na rychlost a nenápadnost. Likvidujete nepřátele rádi z krytu nebo schovaní v křoví? Tak to si přijdete s Naoe na své. Jako asasínka preferuje skryté zbraně, jako je skrytá čepel, vrhací nože, hvězdice a kouřové bomby, které umožňují rychlé eliminace nepřátel bez přímého konfliktu a bez povšimnutí zbytku nepřátel. Hráč musí s Naoe využívat okolí – schovávat se v temných zákoutích nebo na střechách a plánovat své útoky. K tomu jí dopomáhá také to, že umí zhasnout oheň, aby byla více ve stínu a bylo těžší ji odhalit.

Klíčové prvky soubojového systému:

  • Dynamické souboje: Nepřátelé reagují na vaše akce a přizpůsobují svoji taktiku.
  • Parry a counter-attack systém: Ve hře najdeme i nějakou obranu proti útokům nepřátel, jako jsou úskoky, parry nebo okamžité provádění smrtících protiútoků.
  • Plynulé přepínání: Možnost přepínat mezi oběma postavami podle aktuální situace umožňuje flexibilitu v přístupu k boji.
  • Tiché eliminace: Velký důraz se klade při použití stealth mechaniky, kde plánujete tiché zabití nepřítele, abyste se vyhnuli otevřeným soubojům. Další útoky a protiútoky si odemknete sbíráním bodů zkušeností. Pomocí těch můžete vylepšit svůj styl boje. Jedinou nevýhodou je nevyvážené levelování postavy, kdy třeba za objevenou oblast dostanete 50 XP bodů, ale při plnění úkolů se body zvyšují a za splnění nějakého úkolu třeba eliminaci velitele můžete dostat i 3000 XP bodů.

Závěrem

I když většina hráčů už na tuto sérii zanevřela, doporučuji si hru vyzkoušet a uvidíte sami. Mě osobně se na celé hře líbí prostředí do jakého je hra zasazená, bezpochyby hudba, ta umí vtáhnout do děje. Co ještě zmíním je staré známé objevování oblastí pomocí vyšplhání na nejvyšší body v okolí. Dejte nám vědět jestli dáte šanci novému dílu Assassin‘s Creed.

Hodnocení

Název hry: Assassin's Creed Shadows

Vývojář:
Ubisoft
Žánr: RPG
Multiplayer: Ne
Platformy: PC, PS 5, Xbox Series S|X, Mac OS

Autor: Mirek Rangl

koupit

Celkový dojem

Hra má svoje drobné mouchy, které se dají přehlédnout. Vzhledem k okolnostem, které ji provázely, stojí za to si ji zahrát. Zaujme především zpracováním okolního světa, zachycením doby feudálního Japonska, rozdílností mezi hratelnými postavami. Stealth systém je zpátky, hra ale nabízí také možnost surového boje. Pomalejší sbírání zkušenostních bodů může někoho zaskočit. V konečném důsledku to ale nekazí celkový dojem z progresu ve hře.

-
4.5

Klady

Otevřený svět

Dvě hratelné postavy

Grafické zpracování

Hudba

Zápory

Drobné grafické chybičky

Pomalé sbírání XP

Mohlo by být více soubojů

 

X