Black Forest Recenze

Budovatelských strategií není nikdy dost a tak se dnes podíváme na celkem novou hru tohoto žánru- Black Forest. Opásejte se trpělivostí a dostatkem světla, protože nikdy nevíte co vás v lese čeká… hlavně po setmění.

Jako od Shyamalana

Koncept hry mi trošku připomíná právě film od toho režiséra a to Vesnici. Také se budete třást co na vás v noci vybafne zpoza křovisek. Na začátku dostanete pod palec malinkou osadu o pár domech a lidí. Musíte lidem zajistit dostatek jídla, aby měli střechu nad hlavou a vlastně aby se dožili co největšího věku co jim čas středověku dovolí.

@steam

Vesničanům budete řídit celý jejich den. Ráno můžete v poklidu rozdělit práci a dívat se jak vaše nová vesnice vzkvétá… Až jednou přiběhne vystrašené dítě že vidělo v lese skřeta. Od této chvíle se buranská idylka změní o boj o holé vidle. Black Forest není jenom o klasickém budování, ale musíte taky setsakra umět plánovat jak se ubránit nájezdům potvor. Napřed to začne jenom zničením políčka s úrodou, ale útoky a agresivita se budou stupňovat.

Black Forest je takový mix RTS a resource manageru. Hraje se to dobře, ale hře sráží vaz její obtížnost. Pro hráče kteří nemají s tímto žánrem žádné zkušenosti bude přežití vesnice opravdu tvrdý oříšek… a i pro zkušené hráče bude laťka nasazena vysoko. Je tedy dost možné že zábavu hodně brzo vystřídá frustrace. Nájezdy budou častější, nepřátelé silnější a zdrojů nedostatek. jsou tu ale i další nedostatky. Máte například omezený počet sedláků, které můžete spravovat, a spousta z nich je na práci na hradbách zavřená velmi dlouho a často není schopna hradby dokončit dříve, než dojde k nájezdům.

Některé budovy se tak rozpadají, je třeba je opravit, a tak rolníci nemohou na hradbách delší dobu pracovat. Další věci, jako je přidělování sklizně, jsou trochu náročné na klikání, protože každých zhruba pár dní musíte projít každou budovu, která má sklizeň, a ručně k ní přiřadit dělníky. Nicméně to s tímhle vším se vývojáři můžou vypořádat a my aspoň každou chvíli neskončíme se sousedy jako večeře pro skřety. Pokud máte rádi tento druh her a nebojíte se někdy až moc velké obtížnosti, Black Forest je hra přesně pro vás.

Název hry: Black Forest

Vývojář: Lemuria
Vydavatel: Freedom Games