Šušká se, že StarCraft se možná dočká nového života – a tentokrát z rukou jihokorejských herních společností. Podle zpráv z herního průmyslu probíhá v zákulisí ostrý boj o to, kdo bude moci vyvíjet nový titul pod touto ikonickou Blizzardovskou značkou. A nejde jen o jeden žánr. Ve hře jsou RPG, střílečky a možná i mobilní tituly.
Bitva o StarCraft začíná
Velká jména jako NCSOFT, Nexon, Netmarble a Krafton (ano, tvůrci PUBG) už údajně vyrazila přímo do centrály Blizzardu v kalifornském Irvine, aby osobně prezentovala své nápady. Cílem je jediné – získat povolení vyvinout hru s logem StarCraftu a současně i globální publikační práva.
Blizzard podle zdrojů pečlivě zvažuje, komu svěří osud svého kultovního sci-fi světa. Sleduje nejen kvalitu vývoje, ale i schopnost tituly propagovat globálně. Výběr správného partnera pro něj bude klíčový – Starcraft je jednou z ikon e-sportové scény a zůstává jí i nadále, 25 let od vydání prvního dílu.
Každý si chce urvat svůj kousek
NCSOFT (Guild Wars, Lineage2) má blízko k vývoji RPG a MMORPG. Právě tady má údajně největší šanci využít StarCraft univerzum.
Nexon (The First Berserker: Khazan, Maple Story) má zkušenosti s různými žánry a údajně přišel s inovativním přístupem ke zpracování licence.
Netmarble (Game of Thrones: Kingsroad) by rád převedl StarCraft na mobilní platformy, kde už má slušnou fanouškovskou základnu.
Krafton (inZOI, PUBG), který prorazil s battle royale hitem PUBG, chce využít svou technologii na zcela nový StarCraft projekt – zatím však mlčí.
Co to znamená pro hráče?
Blizzard zatím nic oficiálně nepotvrdil, ale pokud by opravdu došlo k předání StarCraft IP do rukou některé z korejských firem, může to znamenat výrazné oživení celé značky. A to nejen na PC – očekávat můžeme multiplatformní přístup, nové žánry a moderní herní mechaniky. Od klasické RTS ale pravděpodobně ustoupíme.
Navíc se nabízí otázka: bude nový StarCraft free-to-play? Mobilní? PvE nebo PvP? Odpovědi zatím nemáme, ale očekávání jsou obrovská.
Značka, která stále táhne
StarCraft není jen hra. Je to kulturní fenomén, který od roku 1998 inspiroval miliony hráčů, a jeho svět má pořád obrovský potenciál. Pokud se korejským vývojářům podaří spojit špičkovou produkci s respektem ke zdrojovému materiálu, máme se na co těšit.
Co bys od nového StarCraftu chtěl ty? RPG? Battle royale? Nebo se vrátit ke kořenům real-time strategií? Dej nám vědět v komentářích!