Gord. Hra, která je zaměřená na slovanskou mytologii a zároveň kombinuje budovatelskou a vojenskou strategii. Před začátkem každé mise máte malou ukázku, která vám nastiňuje o co v dané části hry půjde a jakým směrem se příběh vyvíjí.
Na samém začátku jste najatí králem, abyste doprovázeli jeho obchodního vyslance na cestě za kartografem. Během toho vám bude svěřená skupina lidí v čele se svým staršinou ukazovat to jak se hra hraje. Postavy se napřed mezi sebou baví a o vás mluví ve třetí osobě a nazývají vás svými správci, načež se k vám potom obrátí sám staršina a shrne vám to, co bude v následující mapě za úkol.
V první fázi budujete vždy svůj Gord, v podstatě malou vesnici kde schraňujete zdroje jako dřevo, rákos, jídlo a podobně. To se postupně rozšiřuje jak postupujete kampaní
Po dokončení všech úkolů na dané mapě se pak posunete v příběhu a než jdete do dalšího scénáře je vám dáno na výběr koho z lidí sebou chcete vzít. Vesničané se vám totiž průběžně rodí, stárnou a umírají. Ale do dané mapy sebou můžete vzít vždy jen 7 členů. Zbylí jedinci se vám uloží a budete si je moci vybrat zase na začátku nové mapy.
Při narození nového člena vám dá hra vždy možnost si ho pojmenovat.
Těsně před svou smrtí vám vaše postavy svěří svoje přání, co všechno by ještě chtěli stihnout. (Náš Zlatan chtěl zabít 2 vlky, 3 hady a 4 lidi lesa). Což jsme mu splnili a on potom pokojně zemřel na stáří.
Zabíjet však nebudete jenom zvířata a lidi. V každém scénáři se totiž nachází několik mytologických bytostí, z nichž vám bude každá dávat na výběr jestli se jí chcete podřídit, nebo jí zkusit vyřídit.
A nebudou to jen mytologické bytosti, které vám budou dávat na výběr. Vaše rozhodnutí bude ovlivňovat i to jak se budou vaši vesničané cítit. Pokud například přijde event s obchodníkem, který vám sice nabídne nižší cenu, ale za cenu toho, že vám odvede dítě, budete se moci rozhodnout jestli mu ho dáte a vaši lidi budou v depresi, nebo mu ho vydat odmítnete a tím vám stoupne morálka a zdraví vesničanů.
Hra sama o sobě je aspoň ze začátku velmi chytlavá, ale rychle sklouzne do repetetivnosti a začne být spíše prudérní. Nepochopte to špatně, vzdáleně by mohla připomínat The settlers nebo třeba Black and White, ale na rozdíl od nich tady na vás budou útoky chodit pořád, mnohdy neohlášeně a bez vašeho přičinění. Což vám po chvíli způsobí akorát pocit frustrace protože sotva skončí jeden útok, ještě jste se ani nesesbírali, a neoživili své druhy a už je tu druhý útok a kudla ve vašich zádech.
Což může někomu působit potěšení, ale mě to spíš dohánělo k vzteku.
Hra má nicméně velmi pěknou grafiku a zvukový design, ale plynulá je jen na nízkých detailech.
