Bungie propouští 100 zaměstnanců a odkládá DLC

Když v červnu roku 2022 oznámilo Sony akvizici studia Bungie, manažeři obou studií ujišťovali zaměstnance i komunitu, že nedojde k žádným změnám jak ve vedení, tak v samotném jádru studia. Bungie se mělo dál věnovat Destiny 2, které v té době patřilo mezi jednu z nejhranějších a nejvýdělečnějších live service her na trhu. Zároveň studio pracovalo na tehdy ještě neoznámené nové akci Marathon. Od té doby se však očividně v Bungie mnohé změnilo. Na konci loňského roku studio vydalo rozšíření Lightfall pro Destiny 2, které se okamžitě setkalo s vlnou silné kritiky ze strany hráčů i mnoha kritiků. DLC přineslo nekompletní, neuspokojivý příběh, což u předposledního rozšíření v aktuálně končící dějové lince komunita opravdu nečekala. Následné sezóny se pak nesly v klasickém duchu Destiny 2 sezón, a Bungie skrze sezónní příběhové linky postupně napravilo některé chyby DLC, ale setkávalo se s další a další kritikou ze všech možných stran, jelikož fanouškům začala docházet trpělivost se stále přibývajícími mikrotransakcemi a způsoby, jak z hráčů dostat peníze nad rámec ceny sezóny.

@youtube.com

Přesto však celé studio i komunitu překvapil velmi razantní krok, protiřečící si s loňským vyjádřením, propustit až 100 zaměstnanců studia a odložit nadcházející poslední rozšíření pro Destiny 2 o téměř půl roku (což pro live service hru je velmi dlouhý odklad). Odkladu se údajně rovněž dočkala i nově vznikající akce Marathon, kterou tedy uvidíme až v roce 2025. S novinkami přišel známý a důvěryhodný novinář Jason Schreier skrze svůj Twitter účet. Dle posledních novinek byli zaměstnanci studia před nedávnem informováni o extrémním propadu v příjmech studia, Bungie údajně minulo předpokládané cíle o 45%. Je tedy na místě se domnívat, že spojení nepříznivě přijatého DLC, tlak na peněženky hráčů a extrémně nabitý rok zajímavými hrami vedl k úpadku aktivních hráčů, který studio jednoduše nečekalo. Ačkoliv hromadná propouštění jsou vždycky nešťastnou událostí, kterou nevidíme nikdy rádi, v tomto případě je obzvlášť zarážející, koho se propuštění týká. Skrze sociální síť X (původně Twitter) hráči zjistili, že bylo propuštěno mnoho členů týmu, zodpovědného za komunikaci s komunitou okolo Destiny. To se u studia, které stojí za velmi sociálně založenou live service hrou jeví jako ne úplně rozumný krok. Na více informací si však nejspíš budeme muset ještě chvíli počkat.

X