Byte Lynx RECENZE

Máte radi RTS hry alebo Tower Defense kde je vašou úlohou obraňovať základňu? Tak my sme vyskúšali tento netradičný mix s celkom zaujímavým gameplayom. Má ale takýto zmiešaný žáner naozaj čo ponúknuť?

Byte Lynx od Artful Games je celkom zvláštny indie počin a zo začiatku som tak úplne nevedel čo čakať. Už prvé screenshoty som mal problém rozlúštiť, pretože klasicky v žánri RTS máte nejaké jednotky s ktorými útočíte na protivníkov, no tu som ich nevidel. Ako náhle som si prešiel tutoriálom tak som začal hru lepšie chápať a dokonca ma začala naozaj baviť a na niekoľko hodín som zažil povedzme zaujímavú jazdu!

RTS bez jednotiek?

Vývojári idu na tento žáner trochu inak. Ak by som povedal že tam jednotky sú, klamal by som. Ak ale poviem že nie sú, tak aj to by bola lož. Vo svojej podstate vám autori dajú akúsi možnosť postaviť si svoje vlastné jednotky, ktoré nie vždy musíte postaviť. A áno, schválne píšem postaviť, pretože sú to v podstate budovy ,,na kolieskach,,. V určitej fáze hry sa vám sprístupnia plošiny, na ktoré môžete umiestniť svoje veže a tie následne posúvať Surger-om (niečo ako buldozér?). To tak otvára dvere vašej fantázií ale už len samotná jednotka Surger je velmi OP a robí hrou v tejto kombinácií niekedy až extrémne jednoduchou.

Grafické spracovanie

V rámci Indie hier nie je nič extra ale aj tak ponúka príjemný vizuál. Hru som si aj v tomto smere ako nenáročný človek vedel užiť a niekedy som zostal prekvapený z použitých efektov. Ak by som si mal vybrať level, ktorý ma zaujal vizualizáciou najviac zaujal, bol by to Lost Cause. Spojlerovať nejdem, ale osobne mi prišiel ako najkrajší.

Záporák musí byť!

Nemôže byť predsa hra bez cieľa. Teda môže ale nie ak ma príbeh. Našou úlohou je poraziť The Final Death, ktorý nás ohrozuje cez 300 rokov. Na našej ceste stretávame rôzne postavičky, ktoré nás prevedú krátkymi dialógmi počas hrania. Úloha je však po celú hru jasná. Zničiť protivníka. Hoci nie každý level začína touto vetou. Levely sú dizajnované ako taký malý hlavolam a kým sa dostaneme do late game v určitej úrovni, prejdeme si menšími questíkmi. Začiatok ma za mňa pomalší rozbeh, ale ako náhle sa do hry vloží nákaza, mení to cely gameplay a hra dostane nový logický nádych! Ale ak by sa vám nechcelo riešiť storyline, môžete sa naplno pustiť do vlastných máp v editore.

Byte Lynx ano či nie?

Pri indie recenziách sa mi vždy veľmi ťažko vynáša finálny verdikt pretože často krát jeden človek dokáže spraviť zaujímavejšiu hru ako štúdio s desiatkami zamestnancov. Hra nám síce ponúkne zábavný RTS/Tower Defense zážitok s drobnými hlavolamami ale je to len na pár hodín. Tým nechcem povedať že vo mne nechala zlý dojem. Skôr sú to zmiešane pocity. Levely sa v podstate od začiatku stávajú akou si repetetívnou záležitosťou čo nedokáže zachrániť ani dizajn hlavolamu. Mechaniky sú dobre riešene, ale často krát prejdete úroveň len za použitia Surgera a generátoru štítu. Hru určite odporúčam ak prídete unavený z práce/školy a premýšľate čo nenáročne by ste si na večer zahrali.

Název hry: Byte Lynx

Vývojář: Artful Games
Vydavatel: Artful Games