Call of Duty: Modern Warfare III zachraňuje Makarova, bohužel ne sérii

Avatar

Když dvacet let zkušeností nestačí

Od doby, co jsem poprvé přistál s padákem někde poblíž Sainte-Mère-Église – což je mimochodem první osvobozené město v Normandii – uplynulo 20 let. Dvacáté výročí si zaslouží nějakou oslavnou specialitku a přesně tou Call of Duty: Modern Warfare III je. Bohužel.

V kuloárech se ještě před vydáním Modern Warfare 2 hovořilo o možnosti, že Activison nám v letošním roce – místo dalšího plnotučného Call of Duty dílu – naservíruje pouze dietní placené DLC pro MW II s novými mapami a řadou vylepšení. Ač se může zdát, že zákulisní špitání se stalo skutečností, opak je pravdou. Slátanina s podtitulem Modern Warfare III je plnohodnotná hra s plnohodnotnou cenovkou.

Strejda Vláďa nepomoh

Pokud jste před dvaceti lety také přistávali s padákem v Normandii a od té doby jste fanoušky série CoD, znáte strejdu Vláďu Makarova už asi 16 let, což znamená od vydání CoD4: Modern Warfare v listopadu roku 2007. 

Nejnovější počin série přivádí antagonistu Makarova zpět na scénu, 4hodinová kampaň ovšem nabízí velmi málo prostoru na využití jeho potenciálu a musíte se tak spokojit s nekonečnou touhou se všem pomstít a všechno zničit. Příběhovou linii profrčítě i v kůži několika dalších hrdinů, že by ale zachránili dojem, se říct nedá. Zřejmě jsem myšlením pozadu a moc se soustředím na kampaň, která už možná dávno není hlavním pilířem Call of Duty, ale pamatuju i doby, kdy kampaně byly propracované a zábavné… Nemůžu si pomoct.

Přesto že k singleplayerové části existuje řada výtek, nutno podotknout, že ve Sledgehammeru nezapomněli, jak udělat dobrou střílečku. Modern Warfare III je FPS každým coulem, skvěle se poslouchá a ještě líp se na něj kouká. Jenom hrát se to moc nedá. Mise s otevřeným soubojovým systémem jsou zdlouhavé a nudné, navíc je jich celkem hodně. Vlastně vás to dokáže nasrat hned na začátku hry, kdy poměrně zábavnou lineární vězeňskou misi vystřídá open combat v přístavu, po kterém běháte mezi úkoly a kosíte nekonečné (aspoň mě tak přišly) zástupy nepřátel. Ti navíc nepatří mezi nejostřejší tužky v penálu a nadšení z úvodních 15 minut je najednou fuč. A do konce hry se nevrátí. 

Zdroj: techraj.cz

Balíček plný zklamání

Spolu s kampaní je v balíčku také hra na zombíky a samozřejmě online multiplayer. Pokud byste si po krátké a ne příliš vydařené kampani chtěli spravit chuť, ve zbylých dvou režimech se vám to  nejspíš nepovede. Ani jeden totiž nepřichází s ničím novým, vše působí velmi povědomě, až vyčpěle. Ano, MW III je rebootem, má nás tedy vzít na známá místa, aktivovat nostalgii…

Osobně jsem hru hrál na Xbox Series X a za těch několik málo strávených hodin jsem nezaznamenal jediný technický problém. Minimálně za stav hry v den vydání a krátce po něm se dají vývojářům přičíst kredity. 

 

mwIII
Zdroj: techraj.cz

Už toho radši nechám

Zkritizovat nepovedenou hru je mnohem snazší, než si dát práci s vyhledáním toho pozitivního. Ve Sledgehammeru si nedostatků byli jistě vědomi dávno před tím, než jsme všichni my, videoherní chytráci,  začali rozhořčeně bušit do svých klávesnic.

Dělat každý rok „tříáčkový“ titul je nesmírně náročné, obzvláště když vám do toho kecá horda hamižných kravaťáků, kteří ví o videoherním vývoji leda tak hovno. Ve výsledku je na CoD MW III nejhorší ta drzost, se kterou byla hra vydána a naceněna.

 Sérii CoD by jednoznačně prospěla jednoletá, ne-li i víceletá pauza. 

Hodnocení

Název hry: Call of Duty: Modern Warfare III

Vývojář: Sledgehammer Games
Vydavatel: Activision Blizzard
Žánr: FPS
Multiplayer: Ano
Platformy: Microsoft Windows, Xbox Series X|S , Xbox One, PlayStation 5, PlayStation 4

[ More ]

Celkový dojem

Call of Duty: Modern Warfare III je bez diskuse nejslabším dílem série za několik posledních let, ne-li nejslabším kusem vůbec. Singleplayerová kampaň je i na poměrny CoD nesmyslně krátká a nepřichází s ničím novým, podobně jako ostatní dostupné herní režimy. Jak jsme ovšem u CoD celkem zvyklí, po zvukové a grafické stránce se jedná o velmi uspokojivé dílo. Hráči potřebovali dvacet let k tomu, aby dali zřetelně najevo, že sérii prospěje pauza.

-
2

Klady

Grafika

Ozvučení

Technický stav

Zápory

Opakující se prvky

Krátká kampaň

Open combat mise

X