Diablo 4 a jeho sezónní model

Zatímco všichni poctivě likvidují nekonečné hordy démonů v předběžném přístupu nebo čekají na dnešní oficiální zahájení čtvrtého Diabla, Blizzard potvrdil, jak přesně bude vypadat sezónní model, který bude do hry implementován v polovině června. Ačkoliv se nejedná o žádnou revoluci na poli „live service“ modelů, pojďme se podívat co si pro nás studio připravilo.

Nejblíž bych model přirovnal k systému, který již roky živí hru Destiny 2. Každé tři měsíce vyjde sezóna s poutavým, lehce kryptickým názvem. Sezónu doprovodí dvě úrovně battle passu, jedna klasická a jedna vylepšená. Vylepšená verze v podstatě jen okamžitě po nákupu odemkne prvních 20 úrovní. Úrovně se pak pomalu odemykají v podstatě jakoukoliv činností ve hře, ale plněním specifických, sezónních výzev může hráč odemykání podstatně urychlit. Každá úroveň pak nabízí nějakou formu odměny, od malého urychlení získávání zkušeností do konce sezóny, přes menší kosmetické úpravy pro naše postavy, po speciální sezónní skiny, které bývají odměnou za poslední úroveň battle passu.

To vše je však doprovázeno příběhem, který je vytvořen pro danou sezónu. Příběh je pak dávkován v menších kouscích každý týden. Ve zmíněném Destiny se většinou se jedná o 30–60 minut nového příběhového obsahu. Jak to bude v Diablu, to se budeme muset nechat překvapit. Blizzard naznačil, že příběh sezón nebude přímo navazovat na kampaň základní hry, to si údajně nechávají pro velké expanze.

Battle pass nabízí dohromady 90 odměn. Jednou z nich jsou tzv. Smoldering Ashes, speciální měna, která bude složit k odemykání pasivních vylepšení pro danou sezónu. Tato vylepšení (Season Belssings) budou zvyšovat přísun zkušeností, zlata, nebo například tzv. murmuring obols, za které si může hráč zkusit „vyhrát“ legendární zbroj či zbraň u starého dobrého gambling obchodníka.

X