Double Dragon Gaiden: Rise of the Dragons Recenze

Nostalgických her se na nás poslední dobou žene čím dál víc, a není tomu jinak ani v případě posledního přírůstku do série her Double Dragon! Nejnovější díl však přináší i některé změny, které rozhodně zamíchávají karty hratelnosti. Pojďme se podívat, jak se tento titul povedl a zda má smysl věnovat mu svůj drahocenný čas.

Moje pěst vyletí a gangsterský ksichty rozdrtí

Nejnovější titul s podtitulem Gaiden však není jen klasická rubačka; má v sobě implementovaný i žánr rogue-lite. Příběh se odehrává v alternativní historii, kdy je svět po jaderné válce v troskách a hlavní hrdinové Jimmy a Billy se rozhodnou tomu udělat přítrž. Hra nás provede čtyřmi hlavními lokacemi, přičemž na konci nás čeká velitel místního gangu. Ze začátku máte na výběr ze čtyř postav: jednu máte hlavní, a druhou můžete vyměnit, když původní zemře, nebo když se vám hodí jiný styl. Každá postava bojuje jinak – máte tu klasické kopy, údery pěstí, ale i zbraně, ať už střelné nebo na blízko. Každý si tak může najít svůj preferovaný styl.

@steam

Při zvolení nové hry vás uvítá tabulka s různými nastaveními. Ve hře totiž sbíráte peníze, které potom můžete směnit za žetony. Tyto žetony pak zase můžete použít k odemčení nových hratelných postav, hudby či artů. A tato původní nastavení při nové hře vám pomohou nastavit určitý kurz, ve kterém budete směňovat peníze za ty žetony. Zkrátka, čím obtížnější si hru zvolíte, tím výhodnější kurz na žetony budete mít. Po dokončení nastavení se můžete hrdě vydat do ulic a potírat svými údery zločin. Postavy jsou vybaveny jak základními kombinacemi úderů, tak i speciálními útoky, které budete využívat opravdu hojně. Máte přece jenom více peněz, ale také padá z poražených nepřátel jídlo, které vám doplní zdraví. A pokud ho nepotřebujete, tak dostanete hotovost. Souboje jsou rychlé a především zábavné. Nepřátelé mají různé chvaty, ale používají také vrhací zbraně, bomby a v případě větších postav i svá vlastní břicha.

Po dokončení úrovně vás čeká rozhodnutí, zda ukořistěné peníze utratíte za vylepšení postav, které jsou vždy náhodně nabízeny, nebo budete těžce vymlácené peníze šetřit na horší časy. Určité bonusy se rozhodně hodí v dalších částech hry, ale platí to i pro peníze. Pokud budou vaše postavy tak tvrdě zraněny, že obě zemřou, připravte se na velkou částku, potřebnou k jejich znovuzrození. Proto je lepší s penězi nepohazovat a šetřit.

@steam

Grafický kabátek hry je velice pěkný. Jedná se o klasické 2D zobrazení, které můžeme potkávat u old-school plošinovek, ale i zástupců žánru bojovek. Tato grafika jen podtrhuje nostalgický zážitek z hraní a samozřejmě i hudba do hry zapadá jako zadek na hrnec. Kytarové riffy a syntetizátory, které známe z akčních filmů 80. a 90. let, si tvůrci vybrali skvěle. Velkou třešničkou na dortu je to, že si hru můžete zahrát v místním kooperativním režimu s kamarádem jako za starých časů. Pak už jen stačí si objednat pizzu, vytáhnout nějaké plechovky z lednice a čistka zločinu na ulicích může začít!

Hodnocení Redakce

Název hry: Double Dragon Gaiden: Rise OF The Dragons

Vývojář: Secret Base Pte Ltd