ESO: Gold Road recenze

Tak nám zase vyšlo DLC k Elder Scrolls Online, tentokrát s názvem Gold Road. Přináší novou oblast, kterou jsme naposledy viděli v TES IV: Oblivion, nový World Event, nový Trial a mimo jiné i zapomenutého deadrického prince. I přesto, že mám s MMO dlouholeté zkušenosti, ESO jsem hrála poprvé, ale naštěstí ne sama. Samozřejmě děkujeme Bethesdě za poskytnutí klíče.

Zapomenutý a nikdy neviděná...cože?

S novým DLC se podíváme do West Wealdu, regionu, který si můžete pamatovat z Oblivionu, a jeho hlavního města Skingradu. Na obzoru se objevil nový nebo vlastně starý a hlavně zapomenutý deadrický princ Ithelia ve své ženské podobě, aby to bylo málo komplikované. Zatím jsme s ní neměli ve světe The Elder Scroll co dočinění ať už v singleplayer hrách či v MMO. A to samozřejmě, proto že je zapomenutá. Tak teď se všem připomíná a ne zrovna jemně.

Nikdy jsem to nehrála, tak vzhůru do toho

Pokud jste v podobné situaci jako já, že jste hráli single player hry a MMO nikdy, nemáte se čeho bát. ESO velmi dobře zvládá celou  situaci s nízkými levely a novým obsahem. I přesto, že si vytvoříte novou postavu, která je po tutoriálu zhruba na 2. úrovni, můžete se směle vydat prozkoumávat nový obsah. Co se týče příběhu, stačí vám obecné znalosti získané ze single playeru, protože je celkem uzavřený. Nicméně pokud jste nikdy předtím do ESO nezabloudili může být pro vás celý svět dost chaotický se všemi public dungeony, delves a world events. Hodí se mít kamaráda, který už má něco odehráno a vše vám vysvětlí. Anebo se na to vše můžete vykašlat a užít si příběh. Vrátit se k tomu můžete vždycky později.

Kromě nové oblasti, příběhu, trialu a dalších aktivit, přináší DLC i nový skill Scribing. Ten vám umožní si upravovat různé schopnosti jak se vám zlíbí. Takže pak můžete mít Damage Shield s téměř jakýkoli efektem nebo si prostě vytvoříte nové výbušné AoE. Scribing nemá svou vlastní linii  místo toho tenhle system používáte skrze Scribing Altar v The Scholarium.

Hrát či nehrát: na úrovni 2?

Takže má cenu to hrát pokud teprve začínáte?  Pokud znáte reálie Tamrielu, budete se v příběhu celkem orientovat. Co pro vás může být zmatečné je celkový svět a co vám nabízí, ale pokud už jste hráli nějaké MMO jistě brzo na vše přijdete, případně je tu vždycky google. Nicméně nutno říct, že si to stejně nejvíc užijete s kamarády, protože ve vícero se to lépe táhne. Avšak pokud nemáte nikoho, kdo by hrál ESO, ani tak si zoufat nemusíte, protože tohle MMO je celkem sólovatelný až na výjimky. ESO je rozhodně jedno z těch lepších MMO, i když absence mini mapy mě celkem zarazila, naštěstí na to existuje addon. A nejnovější DLC mu rozhodně ostudu nedělá. Takže pokud nevíte co s několika hodinami denně, ESO vám je rozhodně kvalitně zaplní.

Název hry: The Elder Scrolls Online: Gold Road

Vývojář: ZeniMax Online Studios
Vydavatel: Bethesda Softworks
Žánr: MMO
Platformy: Windows, Xbox Series X/S

Autor: Speedy

The Elder Scrolls Online: Gold Road přináší novou oblast, příběh a skill. A abychom nezapomněli, opět, i deadrického prince v jeho ženské podobě. Nová oblast je nabitá nejrůznějšími aktivitami, které vás zabaví na spoustu hodin.

-
4

Příběh