Eternights – Preview

Když se před časem na platformě Steam objevilo Eternights, víceméně okamžitě mě oslovilo už svým názvem. Titul jsem tedy prozkoumal blíže a hned poté jej uložil do svého Seznamu přání. Líbivá anime grafika, postapokalyptické zasazení, a to vše okořeněno… simulátorem randění? Nebyl jsem si úplně jistý, co vlastně od takové hry čekat, ale určitě jsem chtěl vědět víc. Tím více potěšila možnost titul otestovat v preview verzi, kterou nám Studio Sai poskytnulo.

Romantika na konci světa

Eternights si zahrajeme za mladíka, který na první pohled není ničím zvláštní. Rád by si ale našel novou partnerku a v tom mu neváhá přispěchat na pomoc jeho nejlepší přítel Chani. V tu chvíli se kontroly nad naším hrdinou ujmeme my, v začátcích hry převážně výběrem z několika dialogových možností. Ty později budou mít i poměrně zásadní dopad na vývoj naší postavy a možná i celé hry. Již v prvních momentech hry jsem byl potěšen dabingem. U indie anime her bohužel často není anglický dabing na vysoké úrovni, ale herecké obsazení v Eternights je velmi solidní.

První minuty hry působí spíše nenápadně, Chani se snaží naší postavě radit, jak používat jakousi obdobu aplikace Tinder, vtipkuje a vše probíhá, jako by to byl jenom další normální den. Hlavní dějový zlom na sebe však nenechává dlouho čekat, hned následující dojde k apokalyptickým událostem, které naše dva přátele zaženou do podzemního komplexu krytů. Zde také začíná hra doopravdy a zde se setkáme s druhou postavou, která se přidá do naší party. Popová hvězdička a miláček davů známá z televizních programů – Yuna. Vzhledem k žánru hry, je v podstatě jisté že bude první možností pro navázání romantického vztahu, ale Yuna je rovněž léčitelka, kterou budeme brzy potřebovat. Ano, Eternights totiž obsahuje poměrně zábavný soubojový systém, očividně inspirovaný hrami jako Sekiro a Jedi: Fallen Order.

Hratelnost a audio vizuál

Eternights nenabízí mnoho možností k úpravě grafických detailů, ale upřímně vzhledem k anime grafickému stylu k tomu ani není mnoho důvodů. Jediným menším zklamáním byl velmi omezený počet rozlišení, ve kterých bylo možno hru spustit. Nabízí v podstatě pouze full HD a 4K, ale vzhledem k tomu že se jedná o preview verzi, vývojáři mají ještě dostatek času hru optimalizovat i pro jiná rozlišení.
Hra sama o sobě vypadá a zní velmi dobře. Obzvláště se světly si Studio Sai opravdu vyhrálo. Podzemní komplex, ve kterém se první část hry odehrává je převážně tmavý, ale občasné nouzové světlo či fungující reklamní cedule vytváří lehce futuristický dojem. Světelné efekty se tak akorát odrážejí od okolních předmětů či stěn díky čemuž i v temnějších oblastech je viditelnost dostatečná.

Hra po celou dobu běžela skvěle, nezaznamenal jsem v podstatě žádný problém se snímky za vteřinu a nenarazil na ani jeden bug. A právě snímky za sekundu v Eternights budete chtít velmi stabilní, jelikož již zmíněný soubojový systém velmi spoléhá na včasné reakci hráče. Nepřátelé na Vás budou útočit všemožnými útoky při jejichž zahájení většina z nich vydá červený puls po němž musí hráč buď útok vykrýt a na moment tak zpomalit čas, nebo uskočit. Časové okno pro reakci je štědřejší než například ve Zmíněném Jedi: Fallen Order, ale nevykrytí útoku může být devastující.

Úspěšné zdolávání nepřátel vede k vylepšování bojových schopností naší postavy, a dokonce i našich parťáků. Ačkoliv v preview jsem měl možnost poznat pouze Chaniho a Yunu, ve finální verzi hry bude naše skupinka čítat 8 členů. Za měnu získanou z poražených nepřátel si pak můžeme celkem klasicky vylepšit několik útoků které naše postava ovládá, nebo můžeme vylepšit schopnosti našich přátel. Zatímco Chani v prvních hodinách hry neovládá žádné schopnosti, Yuna umí vyčarovat na zem dočasnou léčící auru.

Soubojový systém určitě není tak komplexní a složitý, jako ve zmíněném Sekiru. Je však velmi zábavný a efektní, obzvlášť souboje s bossy vypadají skvěle. Za zmínku také stojí hudba, která tato střetnutí výtečně podtrhuje.

Závěrem

Preview verze Eternights na závěr ukázala i svou klidnější stránku a to onen „simulátor randění“. Když se naše skupinka přeživších dostane do bezpečí, Yuna a náš hrdina mají chvíli na rozhovor. V úvodu jsem zmínil, že náš výběr dialogových možností bude mít dopad na vývoj postavy. Určité možnosti totiž zvedají postavě různé statistiky, jako Odvaha nebo Přístupnost. Na základě těchto statistik a výběrů v rozhovorech se bude měnit náklonnost přátel (a i případné partnerky) k naší postavě.

V úvodu hry jsem měl lehké obavy z toho, že se hra nebude brát moc vážně a bude spíš cílit na humor a pro některá anime typickou rozpačitost. Po dohrání preview jsou tyto obavy pryč jelikož již v prvních hodinách hra velmi dobře kombinovala jak vtipy Chaniho, tak naopak citlivou stránku Yuny a obecně temnější atmosféru postapokalyptického světa. Vývojáři ze Studia Sai se rovněž nebojí zabrousit i do drsnějších, brutálnějších situací což k apokalypse plné nepřátelských sil sedí. Obecně musím říct, že jsem byl velmi příjemně překvapen. Hra vypadá, zní a hraje se skvěle. Příběh je poutavý, a ačkoliv postav jsem v preview poznal jen pár, všechny byly nějakým způsobem zajímavé.

Eternights vychází 21. září, a to na PlayStation 4, PlayStation 5 a PC skrze platformy Steam a Epic Games.

X