GTA VI – Únik informací nebo marketingová kampaň?

Jestliže jste poslední týdny nežili pod kamenem, určitě jste zaznamenali únik informací ohledně chystaného dílu série Grand Theft Auto z dílny studia Rockstar. Poté co hacker odcizil obrovské množství informací, včetně desítek videí z alfa verze hry, internet okamžitě explodoval. Je to ale skutečně tak, jak se zdá na první pohled?

Propracovaná marketingová kampaň nebo čistě hackerský útok?

Je fér si říct, že jestliže se jedná o skutečně hackerský útok, a třetí strana odcizili studiu Rockstar takové množství informací, je to nic jiného, než smutné. Během pár minut zahodil stovky hodin práce, všech zaměstnanců studia do koše. A to přeci nechceme. Známe smysl pro detail ve hrách Rockstaru, víme jak precizní umějí být, a kolik hodin u jejich her dokážeme strávit. Takže se tento útok dá s jednoduchým srdcem odsoudit a počkat si na oficiální prezentačku od samotného studia.

Na druhou stranu, co když to je geniální, promyšlená marketingová kampaň ze strany Take Two? V momentě leaku se celý internet, a to ne jen herní, začal zajímat o novou hru GTA VI. Nejvyhledávanější topic byl GTA VI. Nikdo nemluví o ničem jiném. Samotné FBI začalo případ vyšetřovat. Jasně, bez důkazů je možné tvrdit co se nám jenom zachce. Ale, zamysleme se nad touto možností. Známe pár kampaní pro videohry, které byly…přinejmenším přitažené za vlasy. Vzpomeňme jen na Dead Island: Riptide a jejich torzo s bikinami nebo takové Dante´s Inferno, kde jste mohli vyhrát reálnou společnici. Marketing má přeci za účel šokovat a zaujmout ne? A u hry jako GTA? Osobně, bych se nebál uvažovat i tímto směrem. Nicméně, popularita GTA VI je nepochybná a o to nemáme ani první teaser.

X