Gwent končí, studio předává otěže hráčům

Svět live service her je nelítostnou bitvou o přízeň hráčů a její oběti vidíme každou chvíli. Do této přetahované se již dvakrát zapojilo i Polské studio CD Projekt RED, nejdříve s online verzí karetní hry Gwent a pak také s mobilním Witcher: Monster Slayer. Ukončení zaklínačské variace na Pokemon GO oznámilo studio již před časem a nyní již není možné ji stáhnout nebo hrát. Bohužel ani Gwent nepřinesl tolik hráčů, aby studio v dalším vývoji vidělo budoucnost a necelý rok po oznámení ukončení podpory dostala hra poslední oficiální update 11.10.

CD Projekt však komunitu překvapil dosud neviděným rozhodnutím předat budoucí změny ve hře právě hráčům. Studio představilo takzvanou Balance Council, systém, který umožní zkušenějším hráčům hlasovat o změnách v balancování kartiček. Hráči, kteří dosáhli Prestige 1 a aspoň 25. výher v aktuální sezóně budou mít k tomuto systému přístup.

„Měsíční změny karet jsou důležitou součástí Gwentu, vždy jsme se snažili přinést hráčům něco nového na začátek nové sezóny,“ vyjádřilo se na adresu tohoto rozhodnutí studio. „Chceme, aspoň do určité míry, zachovat tuto část Gwentu. Proto jsme vyvinuli Balance Council, funkce, díky které budou tyto změny zajištěny tak dlouho, jak hráči budou chtít.“

Ačkoliv sám Gwent nehraji, tento způsob ukončení oficiální podpory hry vidím opravdu rád. Skoro každý měsíc vidíme další a další studia jednoduše zavírat servery, odebírat hry z platforem a nijak se nezabývat tím, že hráči do her investovali nemalé množství času a často i peněz. Proto je tedy osvěžující vidět CD Projekt RED jít i v tomto nepříjemném kroku hráčům naproti.

X