Game director nám představil herní mechaniky. Čeká nás objevování na vlastní pěst a žádné vození za ručičku.
Jonathan Jacques-Belletête, game director téhle zajímavě vypadající hry Hell is Us, nám na konferenci Naconu představil bližší pohledy na gameplay.
Hra si pro nás připraví opravdu krutý, ale férový zážitek ze staré školy. Pokud jste unavení moderními open-worldy, kde vás hra „obtěžuje“ všemi těmi otazníčky, kompasem, ukazateli, co blokují výhled do krajiny, mapou, deníkem atd, zde si přijdete na své. Vývojáři cílí především na hráčovu zkušenost a schopnosti objevování. Nepovedou vás za ručičku, naopak vás hodí do otevřené mapy, pouze s pár informacemi o hlavním úkolu. Zbytek je na vás.
Hra bude samozřejmě odměňovat co nejdůkladnější průzkum, čeká na vás spoustu tajemství, hádanek, skrytých pokladů a vedlejších misí, které můžete zřejmě snadno minout. Což by určitě byla veliká škoda.
Ve světě, který je sám o sobě zahalen tajemstvími a hororovými lokacemi, nebudete žít sami. Jsou zde ještě další přeživší a trailer ukazuje i krátké interakce s některými z nich. I to bude další z mnoha možností, jak získat indicie či jiné stopy k plnění vašeho hlavního úkolu, stejně tak objevování vedlejšího obsahu.
A pak jsou tu samozřejmě souboje. Protože hra je pořád akční adventura z pohledu třetí osoby, dá vám občas do ruky zbraň a budete se muset prosekat dál. U tohoto jediného jsem osobně lehce zvedl obočí, čekal jsem, že soubojové momenty budou pomalejší, surovější a realističtější. Z daných záběrů hlavní hrdina někdy připomíná spíše nějakého legendárního fantasy bijce, nebo superhrdinu. Ale snad je to jen můj mylný dojem.
Hra vychází již 4. září 2025 na PC, Playstation 5 a Xbox Series X/S.