Recenze Immortals of Aveum

A máme to tady. Kdo se, stejně jako, já těšil více než rok na vydání titulu Immortals of Aveum, tak se konečně dočkal. Příběh plný magie, bojů a překrásného světa vyvinula společnost Ascendant Studios a vydání se zhostila společnost Electronic Arts, které také moc děkuji za poskytnutí titulu k recenzi a těším se na další spolupráci.

@EA

S velkou mocí přichází velká zodpovědnost

@Techraj

Celý příběh se točí kolem protagonisty Jaka, který po traumatizujícím zážitku zjistí, že patří mezi vyvolené. Jak žil se svojí rodinou v chudinské čtvrti a živil se drobnými krádežemi. Ve světě totiž zuří válka mágů a on se do ní nehodlá vůbec zaplétat. Bohužel, situace se vyvine jinak, a on se z ničeho nic ocitá v první linii. I přes svoji poněkud pacifickou povahu se musí zapojit do krvavých bitev. Trénink jeho schopností byl zdlouhavý a velice náročný. Uvnitř něj sídlí moc tak silná, že může zničit i jeho samotného.

@Techraj

Immortals of Aveum vám vyrazí dech

První věc, která dělá Immortals of Aveum něčím extra, je grafické zpracování. Celý svět je protkán magií a překrásnou přírodou. Kolikrát jsem se spíš kochal zpracováním, než abych pokračoval v hraní příběhu, protože krása střídá nádheru a magický svět mě doslova očaroval. Trochu poetické, ale je to tak. Navíc je vše zpracováno pomocí Unreal Engine 5

@Techraj

Celým příběhem vás provází nepřeberné množství barev a magie je rozdělena do třech druhů. Modrá magie, červená magie a zelená. Každá z nich má specifické vlastnosti a různé vizualizace. Editovat je můžeme ve stromu dovedností, kde na nás čeká více než 25 různých kouzel a 80 talentů. V průběhu hraní je třeba magii různě kombinovat pro dosažení co nejhladšího výsledku. Vytrénovat se lze nejen v soubojích příběhové linky, ale k dispozici je i bojová aréna.

Všechno má své klady, ale i zápory

Immortals of Aveum disponuje skvělým grafickým zpracováním a dynamickými souboji. Ovšem, kde se ukáže silná stránka, zákonitě je následována tou slabší. Souboje vypadají fantasticky, kdy kouzlo střídá kouzlo a efekty jsou jako stroboskop, ale po čase začnou být poněkud nudné a stereotypní. Degradování na obyčejné metání kouzel vás po několika nepřátelích ukolébá a ztratíte ostražitost.

@Techraj

Souboje nejsou to jediné, co ubírá titulu na své kráse. Co se ze začátku jevilo jako zajímavá zápletka, tak vlastně nejde o nic převratného. Válka, vyvolený se vyexpí a pak kosí nepřátele po stovkách a pomalu se propracovává až k souboji s finálním bossem. Viděli jsme to tu už tisíckrát, a ani tady to není výjimka.

Celé ovládání postupem času navíc nabírá na složitosti a vychutnat si tak celý potenciál je dost náročné. Široká škála kouzel, jejich kombinace se štítem a světelným bičem ubírají na kráse a plynulosti všech soubojů. Nakonec hráč zjistí, že mu bohatě stačí pouze metat kouzla na všechny strany a zůstat v pohybu. Jediné, kde se opravdu vyplatí využívat kombinatoriku všeho jsou souboje s bossy.

@Techraj

Vyplatí se zavítat do světa magie?

Když sečtu všechny klady a zápory, tak rozhodně Immortals of Aveum stojí za naši pozornost. Neočekávejte převratný příběh, postavy také ničím nevynikají a celkově nejde herně o nic převratného. Klasická FPS hra, kde nestřílíte kulky ale metáte kouzla. Co je však neskutečné je právě to grafické zpracování. To je na zcela novém levelu, které vývoj videoher posouvá zase o kus dál. Bohužel i to má své zápory. Aby si člověk mohl Immortals of Aveum vychutnat na slušné detaily, tak potřebuje i slušné herní dělo. V tomto ohledu mají určitě nespornou výhodu majitelé herních konzolí.

@Ascendant Studios

Herní čas se pohybuje kolem 20-25 hodin herního času. Záleží také na tom, zda se rozhodnete celý svět prozkoumat do detailů nebo si jet hlavní dějovou linku. Míst k průzku je tu opravdu hodně. Lesy, podzemní jeskyně nebo i hory. Objevování a průzkum dokáže potom hru prodloužit o další hodiny, takže o zábavu je postaráno.

Název hry: Immortals of Aveum

Vývojář: Ascendant Studios
Vydavatel: Electronic Arts
Žánr: fps, action
Multiplayer:
Platformy: Microsoft Windows, Xbox Series X|S , PlayStation 5

Autor: Zitik

Immortals of Aveum je grafický skvost, který předčí všechna očekávání. V grafickém zpracování nemá konkurenci, ale bohužel v dalších odvětvích se jedná o průměr. Příběh ani ovládání není nic, čím by hra nějak vynikala a občas jí to spíše i ublíží. Všechno podtrhuje náročnost na HW nároky, které ze hry dělají poměrně méně dostupné zboží.

-
3.5

Překrásná grafika