Iron Danger Recenze

„Nejde, nejde čas vrátit zpátky“ zpívá v jedné písničce rocker Láďa Křížek. To ale určitě neslyšel o hře Iron Danger, kde přesně tohle jde a jde. Takže Láďo, dej si chvíli pauzu od koncertování, a pojď zkusit tuto zajímavou taktickou RPG hru, kde právě vracení času je Alfa i Omega.

Můj čas, je pouhopouhé prozatím

Všechno začíná napadením vesnice mladé Kipuny, a následným pokusem o útěk a záchranu holého života. Ale co čert nechtěl, Kipuna při útěku spadne do propasti, kde jí hruď probodne krystal. Konec, ende, šlus, si určitě člověk pomyslí… ale opak je pravdou. Ten krystal, co jí bude trčet z hrudi, není jen extravagantí doplněk. Díky němu můžeme vracet čas a vyrvat nebohou Kipunu ze spárů jistojisté smrti. Takže si potom můžeme dát pozor, kam šlapeme, a zvrátit jinak nezvratný osud.

@steam

Kipuně se samozřejmě podaří utéct, a tak začíná její (upřímně dost nudný) příběh. Se svými společníky se vydává na nebezpečnou cestu, kterou budete s ní absolvovat v podobě klasických misí. Dohrání hry vám nakonec zabere okolo třinácti hodin herního času.

Hej, mistře času

V čem hra rozhodně exceluje, je právě hratelnost a hrátky s časem. Souboje a celý průchod není rozvržen na kola, jak jsme normálně zvyklí, ale na údery srdce. A tenhle Srdcebeat (bože, další hudební narážka, ovšem s kvalitou jsem hodně klesnul) vám bude určovat tempo soubojů. Špatně jste odhadli sílu nepřítele a už vás nesou nohama napřed? Nevadí, přetočte si souboj pár úderů zpět a zkuste jinou taktiku.

@steam

Tento nápad s vracením času je opravdu dost povedený a je jedna radost vymýšlet různé strategie, jak porazit nepřátele a dostat se s našimi hrdiny dál. Bohužel, tento herní styl je to nejlepší co na této hře najdeme. Příběh je velice mdlý a po čase vás přestane zajímat úplně. Co se týče vizuální stránky, tak hra nenadchne, ale ani neurazí. To samé můžu říct o hudebním doprovodu. Celkem mi to přijde jako trochu promarněný potenciál, kdy máte zajímavou mechaniku, ale zbytek vám hru táhne akorát ke dnu. Pokud vás tento koncept zajímá, rozhodně doporučuji si hru minimálně vyzkoušet.

Hodnocení Redakce

Název hry: Iron Danger

Vývojář: Action Squad Studios