Jak se povedlo Sengoku Dynasty? – Recenze

Další Dynasty hra. Nebudu vám kecat, jsem toho docela fanda. Hrál jsem snad všechny díly kromě Farmers Dynasty a když jsem se dozvěděl, že vychází Sengoku Dynasty… Nemohl jsem to prostě jen tak přejít.

Za prvé, jedná se o jeden z mých oblíbených žánrů a za druhé se jedná o mou nejoblíbenější kulturu. A jak si teda vede Sengoku Dynasty oproti ostatním Dynasty hrám?

Poučení

Vydavatel Toplitz Productions má za sebou už celkem dost Dynasty her a tým vývojářů ze Superkami odvedli se Sengoku opravdu dobrou práci. Nenechte se odlákat negativními komentáři nováčků v žánru a stavem hry. Hra je v Early Accessu a zcela jistě má své mouchy, nicméně už teď je nabouchaná obsahem, který vás zabaví na dlouho. Ale hlavně, Sengoku Dynasty je v mnohem lepším stavu, než byl Medieval Dynasty, když vyšel do EA.

Hlavně si myslím, že si Toplitz dává už velkýho bacha po situaci s Wild West Dynasty. Pro ty, co to zkusili, nemusím popisovat, a pro vás, co to neznáte, tak vás ušetřím celého odstavce nadávek. Takže ano… Sengoku se za mě povedlo hodně a je v dost dobrým stavu už od EA Day 1. A co víc… všichni, kteří čekáme na Co-op Medieval Dynasty, tak Sengoku už ho má.

Classic Plot Twist

Každá z Dynasty her se nás snaží nějak vtáhnout do děje svojí příběhovou linkou. Že to nejsou úplně topové náměty, asi rozvádět nemusím, ale atmosféře hry celkem dost pomáhají. I Sengoku Dynasty má svůj příběh, vyprávění a lore, který hráč postupně rozkrývá. Moc se mi líbí styl vyprávění, hře to hodně dodává na autentičnosti –⁠ vyprávění je totiž napodobeno kreslením na svitek štětci s vyprávěním od vypravěče.

Hned po intru a vysvětlení, proč jsme skoro nahatí a téměř sami neznámo kde, se dostáváme do nemalého herního světa. Velikost mapy bych přirovnal k Medieval Dynasty. Velkou nevýhodou je ale cestování. Po celé mapě totiž můžeme aktuálně chodit jen pěšky, a to se celkem protáhne. Žádné mounty zatím nenajdeme, ale věřím, že se určitě časem přidají. Celkově ale průzkum není úplně osinou v zadku. Svět rozhodně není prázdný a když jdete něco prozkoumávat, tak sami sebe strhnete z cesty, podívat se někam jinam. Ta lokalita je prostě kouzelná.

REVOLUCE!!! Postavíme si vlastní vesničku

Jak už tomu tak u podobných her bývá, hlavní focus je stavět, stavět, těžit a zase stavět. Tady mě celkem mrzí, že hra je opravdu postavená na kooperaci a hře více hráčů. Nároky na stavbu základních budov jsou vysoké a když hrajete sami, tak se u toho hodně zdržíte. Postavit tři domečky zabere skoro celou sezónu a aby to lépe uběhlo, jak zábavou, tak časem, na to vám prostě spoluhráči chybí. Do toho připočtěme, že potkat banditu, nebo divočáka = smrt, protože dřevěným kopím to není tak jednoduché jako u brášky Medieval Dynasty. Řekl bych, že zde je to trochu víc realistické.

Správa vesnice a jejich obyvatel je taky jiná. Mně se zdá více zmatečná. Ze seznamu vesničanů musíte někoho vybrat, následně mu přidělíte pracoviště a řeknete, co čeho chcete, aby v práci vykonával. Nástroje pro jeho práci dáváte do General storage, a on vám jako odměnu denně dodá do příslušných skladů svoji produkci. Zvyknete si, zorientujete se, ale při představě, že v takovém nefiltrovaném seznamu máte vesničanů 20, budete zmatení jak Alenka v říši divů.

Progress

K progressu se zde dostáváme plněním hlavní dějové linky. Ta nám odemyká nové budovy a nové recepty. Otravné opravdu je, když jdete přes půl mapy do vesnice pro úkol a abyste se posunuli dále, musíte ve své vesnici postavit domeček na výrobu, vyrobit pár nástrojů a pak zase zpátky odevzdat úkol. Takhle hrozně jednoduše ztratíte dva herní dny. Určitě by to šlo vyřešit i jinak. A taky by chtělo zapracovat trochu na zimě. Na tu jsem se kvůli vizuálu moc těšil a aktuálně je taková nemastná/neslaná.

Postavu můžete také vylepšovat. Podobně jako v Medieval Dynasty se vám za určité činnosti odemykají různé skilly. Prozatím jsou pro 4 větve v každé 3-4 skilly. To opravdu není moc, ale dobrá zpráva je, že to mají zakomponované v Road mapě. A samozřejmě nemůžeme opomenout klasický progres díky lepším materiálům a pokročilejším budovám. Jo… pšššt, ale ve hře jsou i katany 😉

Suma sumárum

Celkově vzato je hra zatím hodně roztahaná. Neustálé přesouvání se pěšky, velká náročnost na production chain ve vesnici a příliš grindění na základní stavby. I přes tyto neduhy ale musím říct, že hra je povedená. Kouzelná krajina, skvělá kultura i s architekturou, perfektně vypracovaný lore. Rozhodně pokud jste fanoušky Dynasty her, nečekejte, a hru si pořiďte. Doporučuji teda ale i přemluvit nějakého kamaráda, než hra nabyde o další content.

Název hry: Sengoku Dynasty

Vývojář: Superkami
Vydavatel: Toplitz Productions
Žánr: Adventure, RPG, Simulator, Předběžný přístup
Platformy: PC

[ Koupit ]

Sengoku Dynasty rozhodně stojí za pokus. Za mě doporučuji ve více hráčích, ale i sólo to nějak překopnete. Hra je na „předběžný přístup“ rozbitá jen minimálně a rozhodně se kvůli technickým problémům nezaseknete. Jen musíme trpělivě čekat na další content.

-
4.2

Kultura