Dal by se určitě shrnout jako náročný. Do Kolína nad Rýnem jsme dorazili už ve středu brzy ráno, nočním autobusem, abychom byli mezi prvními návštěvníky letošního Gamescomu. Těšili jsme se, že využijeme relativního klidu a poznáme, jak veletrh funguje, než se areál zaplní návštěvníky z celého světa. A stálo to za to.
Středu jsme vychytali jako ideální den pro zorientování se, volné procházení se ve veřejné části výstaviště a vyzkoušení několika her, které jsme neměli v harmonogramu předem připravených schůzek, i když ta první nás čekala hned v půl desáté.
Začali jsme zlehka v Indie hale, kde jsme se potkali s vývojářkami ze Selkies Interactive, které představovali svoji VR hru Echoes of Mora a hned potom nás čekali u stánku s Midnight Walkers od Oneway Ticket Studio.
Před schůzkou, kterou nám naplánoval šéfredaktor s Ubisoftem jsme prozkoumali haly kde vystavovali vývojáři AAA her. Ozkoušeli jsme si tak housing v připravované expanzi World of Warcraft: Midnight, hodili očko na nové Pokémony na Nintendo Switch 2 a okoukli prezentaci Borderlands 4, Blood of the Dawnwalker, Anno 117 Pax Romana a Crimson Desert.
Stihlí jsme prezentaci hry Nice day for Fishing, což asi řekne něco jenom fanouškům Viva la Dirt League (a pokud to jako hráči neznáte, velká chyba, doplňte si vzdělání) a pak okoukli God save Birmingham. Celkově jsme zahráli opravdu hodně her a jak už to na Gamescomu bývá, dostali jsme se k betě, někdy dokonce i pre-alpha verzím, které budou chtít ještě pořádně odladit. Každopádně uvidíme, jestli mě pozvou na schůzky i příští rok, po tom co jsem v každé druhé hře odhalila nový bug, který si vývojáři zapisovali. (Jejich štěstí, moje smůla? Nebo naopak?)
Ve dvě hodiny už jsem se vydala do bussiness části, kde jsem si vyzkoušela Heroes of Might & Magic: Olden Era, o kterých také připravuji článek. S lidmi ze studia Unfrozen, kteří ho ve spolupráci s Ubisoftem přijeli na Gamescom odprezentovat jsem prohodila několik slov, dostali jsme čas na vyzkoušení gameplaye a musím teasnout, že mě to dost bavilo a čas na hraní utekl jako voda. Po ukázce jsem si s vývojáři ještě chvíli povídala o dojmu ze hry, obdarovali mě tričkem a utíkala jsem sehnat něco k zahnání hladu.
Ten první den se zorientovat v halách bylo občas opravdu náročné, zvlášť, když se s někým naháníte a stojíte na opačných stranách haly, tak je to docela oříšek. Doporučuju si kdyžtak na začátku vytyčit jasný meeting point u nějaké velké a nepřehlédnutelné prezentace, ušetříte si spoustu nervů.
A protože Gamescom není jenom zábava, ale i bussiness, tak se samozřejmě může stát a stalo se, že se nám časy schůzek měnili za pochodu. Z těch naplánovaných jsme tak ve středu stihli ještě potkat se s vývojáři z RAVINE Games, kteří nám odprezentovali svoji nadějně vypadající hru RAEV: Kingdom on the Distant Shores a zástupcem z Apogee Entertainment, který nás nechal zahrát demo Total Chaos, které už je mimochodem veřejně k dispozici na Steamu. Speciálně na tuhle hru asi jen tak nezapomenu, protože ji dělá po nocích solo vývojář, bez pomoci AI. Sami kouknete na Steam a posuďte, za mě rozhodně palec nahoru.

Celkově to byl skvělý první den, kdy jsme si užili jak volnost v objevování her, tak připravené schůzky, a nasáli atmosféru ještě předtím, než se veletrh rozjel na plno.
Večer jsme se vydali na ubytování. Jedním z příjemných bonusů bylo i to, že s lístkem na Gamescom jsme měli po celou dobu zdarma městskou dopravu po Kolíně. To nám usnadnilo nejen pohyb po městě, ale i celkový zážitek, protože se člověk nemusel bát, že se ztratí – Google mapy Vás po Kolíně navedou opravdu bez problémů a pokud by Vás ani tohle nepřesvědčilo, že byste to zvládli sami, tak mám pro Vás ještě jeden argument. Gamescomem žije v té chvíli, kdy se koná, úplně celé město a okolí. Takže když si ráno vyhlédnete někoho v kostýmu, nebo v herním merchi a budete ho stalkovat, určitě se na gamescom dostanete úplně bez problémů.
Připravujeme report z druhehé dne a podrobnější články o jednotlivých hrách, a na našich sítích najdete i videa přímo z místa. Pokud vás zajímá konkrétní titul nebo vývojář, napište nám na sociálních sítích, co byste chtěli vidět nebo vědět víc.