Jedi: Survivor – Nepovedený PC port?

Po uvolnění embarga na netrpělivě očekávané pokračování hry ze světa Star Wars od studia Respawn jsme se dozvěděli dvě, v podstatě nejzásadnější informace. První, hra je podle většiny recenzentů skvělým pokračováním Calova intergalaktického dobrodružství, které vylepšuje v podstatě všechny aspekty představené v prvním díle Jedi: Fallen order.
Druhá, mnohem méně pozitivní informace, je že hra je velice špatně optimalizovaná i pro moderní a výkonné počítače. Ačkoliv já sám nemohu toto tvrzení zatím podložit vlastním testováním, na sociálních sítích a stránkách zahraničních, herních žurnalistů, se objevilo hned několik svědectví o extrémních propadech snímků za sekundu a velmi špatně využitého výkonu používaných komponent.
Magazín GameStar testoval hru na stroji osazeném procesorem AMD Ryzen 9 5900X, 32GB RAM a grafickou kartou NVIDIA GeForce RTX 4090 což je v podstatě absolutní špička pro herní PC. Přesto i při snížení rozlišení na 1440p, se recenzent nedostal přes 50 snímků za vteřinu a i těch 50 bylo velmi nestabilních. Ještě podivnějším jevem bylo využití jmenované 4090 – hra kartu využívala na 35-60%.

S podobnou zkušeností se na Twitteru svěřil známý YouTube recenzent Skill Up. Ten testoval hru na dvou sestavách, jedné slabší (NVIDIA 2080ti/AMD Ryzen 7 3700X) a silnější (NVIDIA 4090 / AMD Ryzen 9 5950X). Na slabší sestabě Jedi Survivor nedokázal běžet ani na stabilních 40 FPS, na silnějších měl problémy dosáhnout 60.
V posledních letech je tento jev častější a častější, obzvlášť pak u her běžících na Unreal enginu – jako příklad výborně poslouží Callisto Protocol. Nesnažím se tímto nijak obvinit Epic (tvůrci enginu), spíše si myslím že by se studia měla zaměřit na to, jak lépe optimalizovat hry běžící právě na tomto enginu. Co se týče Jedi Survivor, je smutné že jinak výborně vypadající záležitost bude další na seznamu her, u kterých si PC hráči budou muset nějaký čas počkat, než bude vyladěná jak se patří.

X