Runa je chystaná tahová JRPG, která překonala několik crowdfundingových cílů, včetně toho nejdůležitějšího: slibu přidat rybaření!
There's always a bigger fish
Původní cíl hry Runa na Kickstarteru byl stanoven na 50 000 dolarů/45 000 eur/38 000 liber. Kampaň tuto částku rychle překonala za pouhých 16 hodin a do konce kampaně zbývá 25 dní, během nichž se podařilo vybrat 141 000 dolarů/132 000 eur/115 000 liber. Bylo dosaženo i tzv. stretch goals, které slibují přidání nových postav, minihry s rybařením a farmařením/vařením, a pokud se kampaň dostane na 180 000 €, přidá vývojářský tým ještě více postav.
Co se týče případného vydání na konzole, tým upřesnil, že Runa přijde na další systémy „až po PC verzi“, a to navzdory tomu, že na Kickstarteru chyběly stretch goals týkající se konzolí. „Pokud si nejste jisti, zda podpořit kampaň v naději na případné konzolové vydání, rádi vám doporučujeme počkat a sledovat, jak se kampaň vyvíjí a jaké jsou naše aktuální informace o ní,“ píše vývojář na Twitteru.
Výbojáří plánují vydat hru v režimu předběžného přístupu, až bude „připravena k vylepšení pomocí beta testování“, a spustit ji s tahovým soubojovým systémem, který klade důraz na elementární afinity, lehkými hádankami, minihrami, budováním základen a systémem sociálních vazeb, který by měl připomínat Personu ve fantasy prostředí.
„Runa se odehrává v Akashe, světě, ve kterém runy symbolizují technologický pokrok starobylé civilizace,“ vysvětluje popis kampaně. „Ať už pro domácí použití nebo pro boj, používání run je klíčové. Pouze někteří lidé, známí jako adepti, jsou schopni je plně ovládat a uvolnit jejich skutečnou sílu.“ Stránka nám také dává nahlédnout do různých lokalit, které jsou vidět i v traileru výše, včetně přístavního města s leteckými tramvajemi a několika opuštěných ruin, které jistě skrývají poklady, nepřátele a bossy.