Kojima zakázal noční šichty na MGS1

Už je tomu neuvěřitelných 25 let, co světlo světa spatřila hra Metal Gear Solid. A k jejímu výročí se její duchovní otec Hideo Kojima rozpovídal na sociálních sítích nejen o tom, jak musel šetřit každou korunu… nebo spíš jen.

V noci se bude spát, né makat

„MGS1 byl pro mě zásadním zlomem,“ napsal Kojima na webové stránce, dříve známé jako Twitter. „Nejenže to byla první velká hra pro PlayStation, která vyšla celosvětově, ale byla to také zásadní změna z hlediska produkce. Ačkoli jsem hru předtím plánoval, psal, navrhoval a režíroval, za produkci byli zodpovědní moji nadřízení,“ pokračoval. „Neměl jsem žádné pravomoci rozhodovat o platformách, rozpočtech, datech vydání, propagaci, najímání zaměstnanců, účasti externích tvůrců, a tak dále. 

@steam

MGS 1 bylo Kojimovo první dílo, které si produkoval sám. A jelikož obracel každý jen, tak byl nucen kvůli úsporám na vývoj například požádat zaměstnance, aby nepracovali v noci. Toto nařízení mělo i svou světlou stránku, protože se vývojáři mohli v klidu vyspat, a měli rovnováhu mezi pracovním a soukromým životem.

Nicméně, hráči už očekávají remake třetího dílu, který vyvolal velký hype po celém světě. Kojima se nyní plně věnuje vývoji Death Stranding 2, pokračování své nové značky. Na podzim vyjde ještě kolekce prvních pěti dílů ze série Metal Gear, takže fanoušci všech možných Snakeů se mají rozhodně na co tešit! A co vy? Máte rádi MGS, Kojimu a nebo Death Stranding? My v redakci rozhodně ano a už se nemůžeme dočkat, až se znovu vydáme na toto plíživé dobrodružství!

X