Zprávu o prvním update pro Le Mans Ultimate v roce 2025 jsme vám už přinesli. A díky štědrosti studia 397 jsme měli možnost, podívat se na přídavek dříve, než vstoupil do volného prodeje. Jak se nové GT3 auta chovají? A jaká je slibovaná změna modelu pneumatik? Jedním slovem…pohlcující!
Porsche a Aston Martin jsou pohlazení pro závodní duši
Tou největší novinkou pro všechny hráče Le Mans Ultimate, je určitě přídavek nových aut kategorie GT3. Pravděpodobně nejoblíbenější Porsche 911 je konečně oficiálně ve hře. Zbarvení aut odpovídá sezoně 2024. Když konečně usednete za volant tohoto monstra, na první pohled vás přivítá perfektně zpracovaný zvuk. Co mě ale opravdu potěšilo, je způsob jak moc responzivní auto je. Zmizela těžkopádnost, auto reaguje na to, co děláte s volantem, a zatáčkami jen plachtíte.
Zastoupení britské značky si tady bere Aston Martin Vantage. Na první pohled rozeznáte rozdíl od ostatních GT3 aut. Nový Aston se řídí trošku odlišněji, než je tomu u Porsche, v zásadě ale nenajdete žádný větší problém. Aston je stejně tak příjemný na ovládání a samotnou jízdu jako Porsche. Osobně mi přišlo, že na plynu je mnohem stabilnější než jeho německý protějšek.
Co nemůžu vynechat, je přídavek GT3 kategorie, který je úplně zdarma. Le Mans Ultimate nám do hry přidalo Ford Mustang. Americká síla zkrocená pod kapotu kategorie GT3 je pravý požitek pro uši. Pro mě osobně se jednalo o auto, které není tak přívětivé na ovládání, a určitě bude chtít trošku praxe. Veškerá pochybnost ale zmizela v momentě, kdy jsem mohl mít plný plyn a jen poslouchat tu nádhernou symfonii.
Nový HUD, zlepšený model pneumatik!
Už nechme auta být a podívejme se na vylepšení v oblasti HUD. Nový update přináší mnohem více informací o samotném závodě. Během jízdy konečně poznáte, jaké pneumatiky mají soupeři kolem vás. Hra také zobrazuje stav jejich virtuální energie, což kompletně změní strategie během závodu, a můžete tak mnohem lépe plánovat své zastávky v boxech. Časomíra doznala také jistých úprav – mnohem snáz lze teď vyčíst, které sektory tratě máte pomalejší a kde je třeba se zlepšit. Také jsme se dočkali zobrazení modelu poškození. Už není nutné listovat v MFD panelu, a hledat jestli máte nějaké poškození.
To vše je podpořeno novým modelem pneumatik, který je ale dostupný pouze pro kategorii GT3. Vývojáři aktuálně sbírají veškerý feedback, a pokud bude pozitivní, můžeme se těšit na úpravy i dalších kategorií aut.
Už od prvního momentu je znát, že na tom jak fungují gumy pracovali dlouho. Cítit je mnohem snazší zahřívání gum. Velký upgrade se týká také brzdění. Auto už tak snadno neprokluzuje, a dá se vyhnout lockupu. Opakem může být mnohem výraznější degradace pneu, kdy během pár kol ztratíte mnohem více procent, než před updatem. Nově se můžete o pneumatiky mnohem lépe opřít, a auto už celkově neklouže tak jak tomu bylo doteď. Celkově se jedná, alespoň z mého pohledu, o krok správným směrem.
Není toho už dost? NE!
Mohlo by se zdát, že už je toho na nový update dost. Ale Studio 397 si řeklo ne. Hra má první narozeniny, dopřejeme hráčům ještě něco. Proto se v tomto update do hry dostávají alternativní layouty okruhů. Máte možnost si zajet novou verzi Monzy, SPA. Okruh Le Mans nabízí variantu bez šikan, kde jedete po rovince Mulsanne až do pravotočivé zatáčky. Tenhle krok mě osobně překvapil, nicméně se jedná o perfektní způsob jak rozšířit krátký seznam oficiálních WEC tratí. Doufejme, že se nové track layouty dostanou do oficiálního multiplayeru!