Lords of the Fallen Recenze

Utíkáte potemnělou chodbou pryč od odporných skřeků a stínů, které vás pronásledují až s nadlidskou vytrvalostí. Rozrazíte ztrouchnivělé dveře s domněním, že aspoň na chvílí budete v bezpečí. Dveře prudce zabouchnete, ale než se stihnete otočit, tak vám tělem projede paralizující bolest, a vy jen vidíte jak se vám z břicha dere ven špička odporně rezavého meče… Začínáte se potit a celý svět se začíná točit a pak pomalu vyhasínat… Poslední, co slyšíte, je jen škodolibý smích vašeho vraha. Váš život končí, společně s vaším úkolem… A nebo nekončí?

Návrat krutého boha se blíží!

Už od uvedení Lords of the Fallen jsem měl takový pocit, že tato hra bude moct stát hrdě po boku her od From Software. Pojďte se společně se mnou podívat na tento nový reboot 9 let staré značky, která přichází v nádherném grafickém kabátku a nabízí krásnou a krutou zábavu.

@Techraj

Příběh hry se točí okolo zrůdného boha Adyra, kterého už nebaví být uvězněný a po staletích nečinnosti se tento démonický bůh opět snaží dostat na svět, aby mohl znovu začít svoji hrůzovládu. Hráč, jakožto Lampbearer, musí této katastrofě zabránit. Putováním znesvěcenou zemí budete kosit příznivce Adyra jednoho po druhém. Vaši pouť obohatí nespočet NPC, které vám budou jak pomáhat v bojích s bossy, tak i prodávat věci a další vybavení. Mějte se však na pozoru, v této zemi není všechno, jak se zdá. Vyprávění  příběhu je dosti podobné hrám ze série Dark Souls. Buď hru profrčíte a budete vše zabíjet, nebo budete zkoumat každý předmět a umně schovaný lore, co se vám dostane pod ruku.

Smrtí to rozhodně nekončí

Hratelně je Lords of the Fallen klasickým zástupcem souls her. Na začátku si vyberete classu, která vám nejvíce vyhovuje. Můžete být klasický těžký tank, nebo hbitý a úskočný vrah, či kouzla metající magič. Kombinujete rychlé a těžké útoky a pomocí kotoulů uskakujete od smrtících úderů nepřátel. Tohle vše už dobře známe. Ale teď přichází na řadu vaše lampa. Jedná se o velice zábavnou techniku, která tuto hru dělá jedinečnou. Když zemřete, vaše lampa vás přenese do světa mrtvých Umbralu, kde dostáváte druhou šanci se probojovat zpět do říše živých. Jde o velice povedenou techniku, která má i jiné zastoupení ve hře než jen oživení. Do Umbralu se můžete pomocí své lampy odebrat i dobrovolně, a tím se vám otevřou další možné cesty, jak se dostat dále.

@Techraj

Nevíte kudy dál a v cestě vám stojí hluboký rybník? Pomocí lampy můžete napřed nahlédnout do Umbralu kde zjistíte, že na onom místě voda zmizela a vy můžete bezpečně projít na druhou stranu. Ale pozor, obyvatelé Umbralu z vaší přítomnosti nejsou vůbec nadšení. Pokud budete moc dlouho trávit čas v této říši, nepřátel bude čím dál více a budou sílit. Musíte potom najít různé záchytné body, které vám pomohou se dostat zpět do říše živých. Vaše lampa má i další skvělou schopnost, a to stahování duše. Na začátku máte jeden počet nabití, který můžete použít na vytržení nepřítelovy duše. Poté do ní můžete zběsile rubat, zatímco nepřítel i duše si tam poletuje, než se vrátí zpět do těla. Trochu to vypadá jako z filmu Doctor Strange.

A nebudu se bát procházet údolím smrti

Když po smrti a nebo dobrovolně trávíte čas v Umbralu, máte zkrácené zdraví a zbytek ukazatele je doplněn zdravím šedým. Pokud budete hitovat nepřítele, zdraví se vám doplní. Pokud vás ale při tomto procesu zraní, o šedé zdraví přijdete.

Koncept dvou světů mi hodně připomíná hororovou hru The Medium a nebo i pamětníci si určitě vzpomenou na legendární Legacy of Kain: Soul Reaver. Hra vás bude pořád nabádat, abyste neustále oba světy využívali. Například můžete potkat nepřítele, kterého chrání v Umbralu zlý duch, a napřed musíte zničit ducha, abyste mohli porazit tohoto nepřítele. Tento koncept se povedl na jedničku.

@Techraj

Souboje jsou ve stylu souls her velice rychlé a dynamické. Bossové jsou všemožná havěť, nejdeme tu klasické obrněné rytíře a obří odporné hroudy čehosi. Mám tu jednu výtku při soubojích u bossů, a to jsou hitboxy… kolikrát se mi stalo, že jsem tloukl blízko bosse do jeho obřího těla, a hra mi neregistrovala údery. A když už umíráte na jednom bossovi několikrát, tak je to hodně frustrující. Nemluvě o mnohdy bláznivé kameře, ale to už v těchto hrách beru jako dalšího nepřítele.

To jsou ale panorámata!

Hra běží na Unreal engine 5 a vypadá naprosto fantasticky. Na konzolích máte už klasicky na výběr z výkonu nebo kvality. Budete si užívat nádherně potemnělé kobky, obdivovat horizonty a kochat se pohledy na obří stavby. ve hře je zabudován fotorežim, tak věřím, že spoustu hráčů si ve hře nadělá více fotek než na dovolené v Chorvatsku. Co se týče po zvukové stránce, tak hra taky vůbec nezaostává. Při soubojích se jakoby někde v povzdáli objeví sbor, který vás po vzoru roztleskávaček podporuje k poražení dalšího bosse, kterých je ve hře přesně 30. Soundtrack ke hře je výborný a vždy dokáže skvěle podtrhnout danou situaci.

@Techraj

Lord of the Fallen je je rozhodně jeden z nejlepších zástupců souls žánru a od svého staršího bratra z roku 2014 se liší naprosto ve všem. Vývojáři z Hexworks si můžou gratulovat, protože tak hodně dobrou souls hru, která není od From Software jsme tu dlouho neměli. Vřele vám můžu hru doporučit. Fanoušci žánru a hlavně Dark Souls si hru zamilují od prvních chvil a ostatním, kteří nemají s žánrem zkušenosti, bych ji taktéž doporučil. Ano, hra je těžká, ale má svá pravidla, a přece jen ty těžce vybojované souboje mají tu nejsladší příchuť! Uvidíme se spolu ve světě Lords of the Fallen, kde společně budeme kosit armády Adyra. Lampu vzhůru!

Hodnocení Redakce

Název hry: Lords of the Fallen

Vývojář: HEXWORKS