Madden NFL 25 recenze

Představte si, že jste právě dokončili jednu z univerzit, kterou jste si vybrali v editoru postavy, a nyní se připravujete na talentové zkoušky, které určí vaše pořadí v nadcházejícím NFL draftu. Při zkouškách se vám daří a v každé kategorii jste se umístili maximálně do 3. místa. Dosavadní výsledky vám přisoudí relativně slušnou pozici v prvním kole draftu. Ještě než samotný draft začne, jste vyzváni k interview. Říkáte si, že by to mohlo pomoci, a souhlasíte. Z interview se ale vyklube kvíz, a protože toho o historii NFL moc nevíte, získáte jen 3 body z 10, což zhorší vaši pozici v draftu.

Za chvíli vám zavolá váš agent, že o vás má zájem Tampa Bay a že vám zavolá jejich trenér. Vy samozřejmě souhlasíte, protože nemáte ponětí, jak dobrý tým Bukanýři vlastně jsou. Na startu přípravy se vám daří a získáte pozici prvního quarterbacka, tedy rozehrávače. Jde o jednu z nejdůležitějších pozic v ofenzivní části týmu. Během sezóny překonáváte jeden rekord za druhým a na jejím konci zvedáte nad hlavu pohár pro vítěze Super Bowlu a ocenění pro nejužitečnějšího hráče (MVP) celé soutěže…

Asi takhle by se dal shrnout můj zážitek z první sezóny režimu SUPERSTAR v novém Madden NFL 25. Vývojáři ze studia EA Tiburon se letos nechali slyšet, že vytvořili dosud nejlepší fyzikální model a hratelnost, jakou kdy série měla. Slova jako FieldSENSE a BOOM tech běžnému uživateli mnoho neřeknou, ale už při prvním hraní jsem poznal, že se mi do rukou dostalo něco opravdu dobrého.

Narovinu přiznávám, že nemám srovnání s předchozím ročníkem, protože poslední Madden, který jsem kdy zkoušel, byl ročník 20. Moje nejnovější zkušenost s hraním amerického fotbalu je z letošního roku, kdy jsem recenzoval Wild Card Football. Madden přináší vše, co mi v WCF chybělo. A navíc to dělá více než dobře!
Madden 25 je další z řady her, které EA vydává každý rok jako na běžícím páse, a spousta lidí si už roky stěžuje, že se mění jen soupisky, přidá se pár nových mechanik a hlavní zaměření je na zlatý důl každé sportovní hry – mikrotransakce.

Ať už jde o singleplayer nebo multiplayer hraní, mikrotransakce na každou maličkost má dnes už každá sportovní hra. Madden 25 není výjimkou a EA tlačí na nákup při každém spuštění hry.

@Techraj

Příjemná změna nastává, když se vývojáři zaměří i na singleplayer kampaň. A to si troufám tvrdit, že se letos povedlo. Co by dala FIFA, pardon EA Sports FC, nebo NHL za takovou kariéru pro vámi vytvořeného hráče. Ať už jde o zapojení médií, trenéra, spoluhráčů, ale i protihráčů do vašeho příběhu. Minimálně v první sezóně tahle omáčka kolem působí opravdu dobře. Volají vám známé tváře z prostředí NFL. Na pomyslné sociální síti ve hře můžete sledovat, jak okolí reaguje na váš progres a baví se o vás v podcastech. Za celou sezónu mi nepřišlo, že by se nějaká situace opakovala pořád dokola, takže vše vypadá autenticky. K tomu přidejte opravdu kvalitní audiovizuální podání a máte o zábavu postaráno.

Herní režimy

Podíváme se na režimy, které hra nabízí. Největší zaměření je samozřejmě na ULTIMATE TEAM. Madden Ultimate Team nepřináší nic nového a je téměř totožný jako Ultimate Team v ostatních hrách od EA. Hraním a plněním výzev získáváte herní měnu nebo balíčky, které obsahují kosmetické předměty nebo hráče. Progres je ale velice pomalý a pokud chcete složit lepší tým, budete muset hrát opravdu hodně zápasů, nebo utratit reálné peníze.

FRANCHISE je obdoba manažerského režimu. Vyberete tým, který chcete dovést až na vrchol, a poté máte možnost hrát za reálného kouče nebo si vytvořit vlastního. Strategie a rozhodování o základní sestavě budou vaším denním chlebem. Na starost budete mít chod celé organizace, od řízení vašich asistentů a skautů pro vyhledávání talentů až po regulaci platů hráčů. Během sezóny se vaši hráči postupně zlepšují a vy určíte, které atributy budete vylepšovat. Váš cíl je jediný – vyhrát Super Bowl, a nemusíte být na to sami. Může se k vám připojit až 31 hráčů. Výhodou je crossplay, který hra obsahuje. Takže je jedno, jestli hrajete na konzoli nebo PC.

Režim SUPERSTAR jsem v podstatě celý popsal na začátku této recenze a asi nemá smysl to psát znovu. Jen dodám, že jsem byl velice překvapený, jak propracovaný byl.

QUICK PLAY, jak už název napovídá, je rychlá lokální nebo online hra. Jeden z typů rychlé hry je PRO BOWL, což je střetnutí těch nejlepších hráčů obou konferencí proti sobě.

Poslední hratelný režim je TRAINING CAMP, který obsahuje mini hry, trénink dovedností nebo týmový trénink situací.

Gameplay

Máte k dispozici komplexní nastavení herního plánu, který si můžete upravit podle svých potřeb. Ať už se jedná o ofenzivní nebo defenzivní část hry, máte plnou kontrolu nad tím, co se na hřišti děje. Precizní rozhodování bude alfou a omegou vašeho úspěchu. Hodíte míč na křídlo? Nebo poběžíte sám ve snaze získat 10 yardů a tím pádem první down? Když budete váhat příliš dlouho nebo špatně vyberete postaveného hráče, hra vám to s radostí vrátí. Technologie FieldSENSE zajišťuje nejreálnější chování hráčů, přičemž každý hráč je jedinečný. Poznáte rozdíl mezi hvězdou NFL Lamarem Jacksonem a průměrným ligovým hráčem. V první řadě je gameplay zábavný a čím déle hrajete a osvojíte si všechny mechaniky, tím více vás hra bude nutit hrát další zápasy (v dobrém smyslu slova).

I když to není úplně záležitost gameplaye, mám výhrady k pohybu v menu hry. Je neuvěřitelně pomalé a často vidíte načítací obrazovku, když chcete upravit svůj tým nebo hráče, což trvá neúměrně dlouhou dobu, což může otrávit herní zážitek. A ještě jedna věc dokáže po čase kazit náladu, a tou je nemožnost přeskočení některých opakovaných záběrů a dalších záběrů na hráče a hřiště. Je to taková malichernost, ale pokud vidíte jednu a tu samou animaci pořád dokola, po čase vás začne nudit.

@Techraj

Audiovizuální stránka

Hra nabízí na PS5 tři grafické režimy. Výkon, který je zaměřený na plynulost a nabízí více snímků za sekundu. Vizuální režim, který má zajistit ten nejlepší vizuální herní zážitek. A poslední režim rozlišení, který má dosáhnout co nejvěrnějšího vykreslování textur. Osobně jsem hrál na vizuální režim i za cenu menší snímkové frekvence. I když je větší plynulost vidět na první pohled, herní zážitek při 30 fps není o moc horší. Madden 25 vypadá opravdu krásně, od zpracování stadionů, fanoušků v hledišti, jednotlivých členů realizačních týmů až po samotné hráče. Nástup na zápas vypadá, jako byste sledovali televizní přenos.

Co se zvuku týče, výborný komentář doplňuje dobře zvolená hudba, která zahrnuje rap i rock, což je přesně to, co byste v prostředí amerického fotbalu očekávali. Máte k dispozici tři páry komentátorů: Charles Davis s Brandonem Gaudinem, Mike Tirico s Gregem Olsenem a poslední pár tvoří Kate Scott a Brock Huard. Komentátoři působí přirozeně a trefně komentují dění jak na hřišti, tak mimo něj, pokud hrajete některý z režimů sezóny.

Slova na závěr

Jakožto člověk, který nehraje pravidelně každý ročník Madden, jsem byl překvapen, jak dobře si hra vede oproti svým fotbalovým nebo hokejovým sourozencům. Kvalitní zpracování režimů pro jednoho hráče mohou ostatní zavedené sportovní série jen tiše závidět. Skvělá hratelnost doplněná výborným audiovizuálním zpracováním vám zaručuje spoustu hodin zábavy. Mám sice nějaké výtky, ale ty nesouvisí s gameplayem. Vývojáři ze studia Tiburon dodali kvalitní výrobek, který si ode mě zaslouží čtyři hvězdy z pěti.

Hodnocení redakce

Název hry: Madden NFL 25

Vývojář: EA Tiburon
Vydavatel: EA Sports
Žánr: Sportovní simulátor
Multiplayer: Ano
Platformy: Microsoft Windows, PlayStation 5, Playstation 4, Xbox Series X|S, Xbox One

[ More ]

Celkový dojem

Jakožto člověk, který nehraje pravidelně každý ročník Madden, jsem byl překvapen, jak dobře si hra vede oproti svým fotbalovým nebo hokejovým sourozencům. Kvalitní zpracování režimů pro jednoho hráče mohou ostatní zavedené sportovní série jen tiše závidět. Skvělá hratelnost doplněná výborným audiovizuálním zpracováním vám zaručuje spoustu hodin zábavy. Mám sice nějaké výtky, ale ty nesouvisí s gameplayem. Vývojáři ze studia Tiburon dodali kvalitní výrobek, který si ode mě zaslouží čtyři hvězdy z pěti.

-
4

Klady

+ Dokonalý gameplay

+ Audiovizuální zpracování

+ Zaměření na singleplayer režimy

Zápory

–  Velký důraz na mikrotransakce

–  Pomalý pohyb v menu

–  Nemožnost přeskočení některých opakovaných záběrů

X