MAFIA: RISE AND FALL recenze

SippySandy

Je to už nejaký piatok čo sme vás informovali o pripravovanom fanúšikovskom móde do hry Mafia: The City of Lost Heaven, ale konečne je to tu! Dostali sme možnosť si ho zahrať v predbežnom prístupe a ako sme sľúbili, prinášame čerstvý pohľad na vec!

Ako sme už písali v predošlých článkoch tak sa jedná o príbeh Ennia Salieriho a jeho práce pre Dona Pepponeho. Demo s prvou kapitolou sme si mohli vyskúšať už pár mesiacov späť a preto sme sa hneď vrhli na Kapitolu 2. Bez spojlerov môžem povedať že nás krásne vhodila do deja, kde sme zistili, že Írčania nebudú len nejaká malá skupinka snažiaca sa o kúsok mesta, ale je v tom niečo viac. Postupom prichádzame do styku s novými postavami a akčnými situáciami, ktoré sú krásne zaobalené napätou atmosférou po celú dobu.

Samozrejme sa stále jedná o fanúšikovský mód a preto sa občas nájdu aj slabšie pasáže, ale môžete mi veriť v tom, že si radi oddýchnete po niektorých prestrelkách. V nich platí, že nič zadarmo nedostanete, a niekedy zlá pozícia môže znamenať reštart. Pri niektorých zase potrebujete istú dávku vynaliezavosti a predpoklad, že poznáte fungovanie hry. O to väčšia zábava to ale vo výsledku je.

Taktiež tu navštívime nové a zaujímavé lokácie s ktorými sa autori vyhrali. Asi najzaujímavejšie bude nove mesto, a musím povedať, je fakt pekné. Celkovú atmosféru dopĺňajú aj nové autá, ktoré sme už mohli vidieť na videu od samotných autorov.

Ale ako má každá minca dve strany, tak to iste platí aj pri vývoji čohokoľvek. Samozrejme ako odrastenec na hre Mafia oceňujem prácu 7K Czech Studio. Hoci je mód veľmi dobre spravený, tak menším technickým neduhom sa nedá vyhnúť. Našťastie to neboli až také zásadne veci, ktoré by rozbíjali celkovo hru alebo mód ako taký. Samozrejme občas sme mohli prejsť textúrou dverí, ale bolo to v lokácií kde by sme sa dostali aj obyčajným použitím kľučky. A hoci je dabing pekne pripravený, v hre ho bolo počuť menej výrazne, som si však istý, že tieto drobné nedostatky sa dajú odstrániť patchom, ale taktiež nie je nikde napísane že budeme mať všetci rovnaké chybičky. Každé železo je predsa len iné, a tak chalani budú určite radi za každú podporu zo strany hráčov, napríklad aj obyčajným nahlásením glitchu.

Mód vnímam ako naozaj dobrú fanúšikovskú prácu a za mňa si zaslúži hodnotenie 3.5/5. Za svoju existenciu som vyskúšal niekoľko módov do Mafie, ale tento je naozaj to pravé pre doplnenie/oživenie pôvodného príbehu s pánom Angelom. Teším sa na Part Two, ktoré verím že nám prinesie ďalší kus skladačky do obdobia mladého Ennia a Marca.

Název hry: MAFIA: Rise and Fall

Mód Rise and Fall do hry Mafia je príjemné osvieženie už dobre známeho príbehu a nahliadnutie do zákulisia Dona Pepponeho, čo zaručene ocení každý fanúšik hry.

-