Nintendo pokračuje v boji proti pirátům

NSTAH

Právní zastoupení Nintenda se velice snaží abychom si mysleli, že emulace je nezákonná. U soudu ovšem tvrdí něco jiného...

Po mimosoudním vyrovnáním ve výši 2,4 milionu dolarů s tvůrci emulátoru Yuzu pro Nintendo Switch tvůrce Maria pokračuje v boji proti dalšímu softwaru pro emulaci.
Své snahy ovšem nestaví na premise, že emulace je nezákonná, ale využívá specifickou část zákona o autorském právu.

Začátkem tohoto měsíce podalo Nintendo na stránce GitHub mnoho návrhů pro zastavení šíření softwaru podle zákona Digital Millennium Copyright Act neboli DMCA.
Hlavními cíli společnosti byly především dva druhy softwaru: Lockpick a SigPatch-Updater.
Lockpick je software, který dokáže extrahovat kryptografické klíče z her Switch, zatímco SigPatch-Updater umožňuje uživatelům obejít ověřovací proces pro digitální hry.
Ani jeden z nich není nový a oba dělají vrásky na čele šéfům z Nintenda už roky.

Fyzické i digitální hry Switch zahrnují to, co Nintendo nazývá technologickými ochrannými opatřeními nebo TPM.
Jak vysvětluje samotné Nintendo v jednom z těchto oznámení o zastavení šíření :
„Když je hra spuštěna na konzoli Nintendo Switch, herní TPM je dešifrován pomocí kryptografických klíčů, které jsou chráněny moduly TPM.
Samotné hry pak mohou být dešifrovány dešifrovanými herními moduly TPM.“

@Nintendo

Zákon DMCA obsahuje část, která říká, že:
„Žádná osoba nesmí obcházet technologické opatření, které účinně řídí přístup k dílu chráněnému pod tímto titulem“
Jinými slovy, jakýkoli pokus obejít DRM je porušením zákona o autorských právech bez ohledu na záměr – nebo alespoň tak Nintendo zákon interpretuje a tento argument byl velmi účinný při přimět hostitele stránky GitHub, aby odstranili software jako Lockpick a SigPatch-Updater.

SigPatch-Updater ve skutečnosti sám o sobě žádné TPM neobchází.
Místo toho umožňuje uživatelům stahovat SigPatche poskytované externími zdroji, aby se tyto kontroly obešly.
Nintendo v tomto oznámení o zastavení šíření tvrdí, že vývojář stojící za SigPatch-Updater „se pokouší vyhnout snahám Nintenda o prosazování tím, že poskytuje SigPatches prostřednictvím odkazu na webovou stránku třetí strany“.

To je v podstatě stejná taktika, kterou Nintendo použilo ve svém soudním sporu proti Yuzu.
Argument Nintenda nebyl, že emulace samotná je nezákonná.
Žaloba byla spíše o tom, jak Yuzu porušil ustanovení DMCA proti obcházení DRM.
Technicky vzato, vlastně nevíme, jestli by tento argument u soudu vůbec obstál, protože vývojáři Yuzu se s Nintendem dohodli dříve, než se případ skutečně dostal k soudu.

O začátku soudního sporu si můžete přečíst náš článek zde.

Mario
@Nintendo

Pokud Vás toto téma zajímá, doporučil bych se podívat na příběh emulátoru Bleem!.
Bleem byl ziskový emulátor PS1 prodávaný v obchodech již v roce 1999, tedy v době kdy PlayStation zažíval svoje nejlepší roky.
Sony zažalovala výrobce Bleem a neuspěla, protože soudy se postavily na stranu emulátoru.
Bohužel poplatky za soudní výlohy donutily Bleem k ukončení provozu, bez ohledu na soudní verdikt.

X