Nový Mass Effect nejspíš upustí od open world designu

Zatímco miliony hráčů momentálně prozkoumává Settled Systems ve Starfieldu, mnoho fanoušků galaktických eposů si vzpomnělo na legendární Mass Effect. Ačkoliv Starfield se drží mnohem komornější a realističtější verze budoucnosti, nestává se často, že bychom dostali velké rozsáhlé RPG, ve kterém našeho hrdinu proženeme po všech koutech Mléčné dráhy. Bioware nás od oznámení pátého Mass Effectu pomalu zásobuje informacemi o tom, jak vývoj zatím probíhá, a vydali i několik obrázků, nad nimiž nadšenci strávili již nezdravé množství času, zatímco se snažili z nich vyčíst možné náznaky, co od příštího dílu můžeme čekat. Nejinak tomu bylo, když minulý rok studio vydalo kryptický audio záznam, zdánlivě plný statického rachotu a nesouvislých zvuků. Také díky této snaze momentálně víme, že pro příběh nadcházejícího pokračování Mass Effectu bude rozhodně důležitá Liara T’Soni z původní trilogie, kterou jsme právě v onom audio záznamu mohli slyšet rozmlouvat s Gethem, AI řízenou rasou, která se v univerzu Mass Effectu osamostatnila, a způsobila tak národům galaxie nemalé problémy. Gethové zatím obecně působí jako jeden z klíčových pilířů, na kterých bude pokračování stavět. Níže můžete vidět jeden z obrázků, který pro pátý díl studio vydalo. Kdo trilogii hrál, jistě pozná chytře schovaný obrys Gethovy hlavy.

@rpgsite.net

Poslední informaci, spjatou s pokračováním, jsme získali teprve pár dní zpět. Je ale nutno podotknout, že se tentokrát nejedná o oficiální vyjádření ze studia Bioware. Novinář Jez Corden proslul převážně svým přístupem k informacím, které ještě neměly být vypuštěny pro veřejnost. Corden má kontakty v mnoha různých studiích a na svém podcastu Xbox Two se nyní nechal slyšet, že se Bioware vrací k původní struktuře misí a lokací, místo aby pokračovali v open world přístupu, který zkoušeli v Mass Effect Andromeda.

Pokud se tato informace ukáže jako pravdivá, jsem si jistý, že mnoho fanoušků toto rozhodnutí uvítá s nadšením. Ačkoliv Andromeda nebyla vyloženě mizerná hra a své fanoušky si našla, převládá názor, že se nejednalo o dobrou Mass Effect hru, a poměrně nezáživný (i když vizuálně krásný) open world, tomu nijak nepomohl. Laťku, kterou původní trilogie nasadila, se ukázala být pro studio opravdu vysoko a ještě si pár let počkáme na zjištění, zda jí dokážou znovu dosáhnout.

X