Pac‑Man je zpátky. A požírá mrtvoly.

Ne, tohle není haluz z devadesátek. Pac‑Man, jedna z nejikoničtějších postav herní historie, slaví 45 let a vrací se ve zcela nové formě. Zapomeň na roztomilý žlutý ksicht. Tohle je „Shadow Labyrinth“ – temná metroidvania, kde se Pac‑Man (tady jménem Puck) probouzí v podzemním komplexu a místo duchů žere mrtvá těla.

Jo, čteš správně.

Stylově je to jak kdyby se Hollow Knight vyspal s Don’t Starve a pak to celé někdo prolil kanibalismem. Hraješ za Pucka, kterej se snaží rozluštit, kdo ho vytvořil, co se stalo se světem nahoře a proč ho v podstatě všechno chce rozsekat na kousky.

Pohyb je 2.5D, nechybí typický power-upy, ale všechno má ten disturbing, stísnenej feeling. Opravdu to připomíná ty nejdepresivnější fáze z metroidvanií. Plus tam fakt jíš mrtvoly a z mrtvých NPC si tvoříš schopnosti.

Vizuál je ručně kreslenej, špinavej, s glitch efekty a podprahovou brutalitou. Ghosti jsou tu spíš jako pokus o paměťový stíny, levely dýchaj zánikem. Hudba v ambientno-hororovým stylu, něco jako kdyby Disasterpeace skládal pro Silent Hill.

Tady se nehraje na nostalgii. Tohle je regulérní pokus o posun herního maskota do úplně jinýho žánru. A kupodivu to nevypadá jako kalkul, spíš jako upřímnej pokus o něco jinýho.

Pac‑Man je teď kanibal.
A možná to je to nejlepší, co se mu za 20 let stalo.

Vyjde 18. července 2025 na:

  • PC (Steam, GOG)

  • Nintendo Switch

  • PlayStation 5

  • Xbox Series X/S

X