První dojmy z open bety UFL

O minulém víkendu, kromě toho, že proběhl Summer Game Fest, byla relativně potichu spuštěna i open beta ke hře United Football League, lépe známé jako UFL.
Nová fotbalová simulace si dává za cíl vyzvat velikány ze světa fotbalových her, a to konkrétně Fifu, pardon EA Sports FC, a eFootball, který po letech přešel na free-to-play model.
A o to samé se snaží i UFL.
Hra bude free-to-play a neměla by obsahovat žádné pay-to-win prvky, i přes existenci mikrotransakcí.
Tomuto přístupu vývojáři sami říkají fair-to-play.
Chtějí, aby základem hraní byl váš um, a ne kolik jste ochotni utratit peněz za herní předměty, potažmo hráče.
O tom, jestli se vývojářům podařilo jejich vize převést do reality, nám pomohl odhalit minulý víkend.

@Techraj


První zmínka o UFL byl trailer na Gamescomu 2021 a od té doby studio Strikerz Inc., které čítá přes 250 zaměstnanců v pěti pobočkách po celé Evropě s hlavním sídlem na Kypru, každý den pilně pracuje na tom, aby nám dodalo co nejlepší zážitek.
Pro zajímavost, světoznámý fotbalista Cristiano Ronaldo investoval v roce 2023 do hry 40 milionů dolarů.
Možná i proto je hlavní tváří celého projektu.
Co se týče licencí, UFL spolupracuje s organizací FIFPro, která zastupuje přes 65 000 hráčů po celém světě.
V betě byl ale zatím omezený počet hráčů, ale nebojte se, největší hvězdy jako Ronaldo, Messi, Mbappé, Haaland nebo Kevin De Bruyne přítomni jsou.
S licencemi na fotbalové týmy je to o poznání horší.
Oznámeno je partnerství s West Ham United, Sporting CP, Shakhtar Donetsk, Borussia Mönchengladbach, AS Monaco, Besiktas JK, Celtic FC a Rangers FC.
Beta obsahuje pouze dresy a znak AS Monaco.
UFL je vyvíjeno v Unreal Enginu 5 a na první pohled v ničem nezaostává oproti své konkurenci.
Ano, množství detailů okolí a celkově stadionu není na takové úrovni jako u „starších bratrů“, ale musíme brát v potaz, že jde o verzi buildu 0.53.
Jinak řečeno, do vydání plné hry je ještě daleko.
I přesto spoustu systémů už funguje a my jsme byli schopni odehrát zápasy bez jediného problému, ať už se hrou samotnou nebo připojením k serverům.
Teď už ale k samotnému hraní.

@Techraj


Gró celé hry je vytvořit si vlastní tým, upravit si ho k obrazu svému, ať už se jedná o dresy, stadion, na kterém budete hrát zápasy, rukavice pro brankáře nebo kopačky, v jakých bude váš tým nastupovat.
Přijde vám to odněkud povědomé? Celá hra je postavená na konkurenčním FIFA Ultimate módu.
I když se často píše, že UFL je vyzyvatel fotbalu od EA, já osobně vidím mnoho prvků převzatých i ze hry od Konami.
Dá se říci, že UFL je mišmaš toho nejlepšího z obou konkurenčních her.
Nabízí se otázka, jestli je to dobrý směr, nebo ne, ale to ukáže až čas.
Musím uznat, že získávání hráčů je o hodně jednodušší než v EA Sports FC.
Peníze na hráče nejsou problém, krapet horší je to s REPUTAČNÍMI BODY, které získáváte hraním a dá se relativně rychle našetřit i na hvězdy toho největšího kalibru.
Taktické možnosti bych nazval standardní, kdy si zvolíte, jestli upřednostňujete defensivní, vyrovnaný nebo ofensivní styl hry. Dále rozestavení a role hráčů, jak je znáte u konkurence.
Online hraním se zapojíte do divizí, začínáte kvalifikační a pokud budete opravdu dobří, můžete skončit až v Premier divizi.
Systém postupování a sestupování je jednoduchý, 4 výhry za sebou vás posunou o divizi výše, naproti tomu 4 prohry za sebou vás pošlou o patro níže.
Zajímavá je také mechanika skinů pro hráče.

@Techraj

U konkurence můžete získat různé druhy kartiček podle toho, k jaké příležitosti se pojí, UFL na to jde trochu jinak a k základní kartě hráče přidává různé skiny, které přidávají lepší regeneraci staminy, více zkušeností za zápas a více reputačních bodů.
Stejně jako u eFootballu i tady vylepšujete hraním své hráče a za získané zkušenosti získáte atribuční body na vylepšení z dostupných speciálních dovedností nebo změny pozice na hřišti.
Do této chvíle bylo za mě osobně vše v pořádku a neměl jsem s ničím problém. Z mého pohledu je největším kamenem úrazu gameplay.
Celou dobu jsem si říkal, jako bych už podobný pocit ze hraní už někdy zažil, a po pár dalších zápasech mi došlo, že naprosto stejné problémy mělo i Pro Evolution Soccer 2008 nebo 2010, rokem si už nejsem přesně jistý.
A ten problém je v animacích a celkově reakční době mezi zmáčknutím tlačítka na ovladači a odezvou ve hře. Všiml jsem si, že hráči mají stejný problém jako já a to jsem se jich na nic nemusel ani ptát.
Nejvíce je to vidět hlavně v obranné fázi hry, kdy vás útočící hráč dokáže vyřadit ze hry pouhým pohybem a to takovým způsobem, že jste 5 metrů za ním.
Samozřejmě se dá hraní přizpůsobit a mačkat tlačítka dříve, než má k akci vůbec dojít, ale máme tohle v dnešní době vůbec zapotřebí?
PES se s tímto problémem dokázal poprat a věřím, že i UFL časem tento neduh odstraní, ale v nynější chvíli jsem se musel přemlouvat, abych vůbec zapnul další zápas, i když mě celkově hra relativně bavila.

@Techraj

Na závěr bych chtěl podotknout, že UFL a celému studiu Strikerz Inc. fandím a doufám, že s vydáním plnohodnotné hry většinu věcí, které mi vadí, odstraní na základě zpětné vazby od hráčů.
Pořád musíme brát v potaz, že se jedná pouze o betu a ne finální produkt.

X