Recenze Defend the Rook

Všetci milovníci Heroes of Might and Magic spojte sa! Samozrejme nie len vy ale aj všetci tí, ktorí máte radi šachy a RPG prvky či tower defense. Hra Defend the Rook prináša kombináciu toho najlepšieho z týchto svetov. Čo teda môžeme čakať po spustení tohto indie klenotu?

Zároveň sa chceme poďakovať vývojárom z One Up Plus Entertainment za poskytnutie kľúča k Xbox verzií hry. 🙂

Zapni hru = zapni hlavu

Zprvu keď som som sa išiel pozrieť čo idem vlastne recenzovať, tak som si myslel že stačí iba bezhlavo klikať na figúrky a spoliehať sa na to že väčšie číslo útoku ma vždy zachráni…och ako som sa len mýlil. Chvíľu mi trvalo pochopiť všetky princípy hry, ale zvládol som to! Hra nám ponúka klasický izometrický pohľad na pomyselnú šachovnicu, na ktorej dostaneme troch základných hrdinov a našu base, ktorú musíme obraňovať. Samozrejme ako v hrách Heroes, musíme si dobre rozmyslieť, s kým a na koho zaútočiť. Do toho nám majú pomáhať vylepšenia, ku ktorým sa dostaneme.

Je čas na upgrade?

Hra sa skladá z kola (Round) a vlny (Wave). Už v úvode som spomenul Tower Defense štýl, ale nie je to celkom tak. Samozrejme že po každej vyhranej vlne sem prídu ďalší nepriatelia až po finálny Boss Fight, avšak po každej vlne máme možnosť upgradovať svojich hrdinov o špeciálne prvky. Ak sa nám ale podarí napredovať, odmenou pre nás nebudú len vylepšenia ale aj zlato či experience body. Za tie si môžeme dodatočne pred každou novou mapou vylepšiť veže či hrdinov. A ak by aj to bolo málo, po prehre sa nám otvorí knižnica s ďalšími upgradmi.

Pozor na čertíka v krabičke

Naprehru však pozor! Máte vždy iba jeden pokus na to, aby ste prešli mapu, a umrieť na poslednom bossovi je presne to čo nechcete. Niekedy stačí len drobná chyba, že omylom preskočíte kolo a ste TAM! Znova na začiatku. Má to však výhodu že sa rotujú spelly, takže pri ďalšej snahe o pokorenie hry to môže ale aj nemusí byť jednoduchšie. Stále si však môžete nazbierať gemy a kúpiť si nových hrdinov. Riešení ako zdolať túto na prvý pohľad jednoduchú hru je veľmi veľa.

Graficky je hra veľmi príjemná s prvkami úpravy HUD hrdinov či zvýraznenia ich obrysov. Soundtrack je príjemný a robí presne to čo má, doplňovať hru. Po technickej stránke som narazil iba jeden krát na bug, ktorý mi znemožňoval označiť jednotky. To sa však vyriešilo reštartom hry a išlo sa ďalej. Inak som nenarazil ani na jedinú chybu a toto je asi prvá hra, ktorej nemám čo vytknúť. Preto ako INDIE hre dávam hodnotenie také aké dávam. Hra je zábavná, ma výborne mechaniky a náročnosť je dobre vybalansovaná. Hra je dostupná na všetky platformy.

Název hry: Defend the Rook

Vývojář: One Up Plus
Vydavatel: Goblinz Publishing