Recenze Masterplan Tycoon

Strategii Masterplan Tycoon jsem si k recenzování vybrala z celkem paradoxního důvodu. Mně totiž strategie vůbec nejdou. Což je vcelku vtipné. Přeci jen jsem žena a dělání několika věcí najednou by mi nemělo dělat velké problémy. No, bohužel asi nejsem dokonalý příklad něžného pohlaví. Nicméně ráda posouvám své limity, a proto pro mě byla hra výzvou, kterou jsem hodlala čapnout za pačesy. A že to byla někdy pořádná výzva, o tom ale až později…

/*! elementor – v3.7.8 – 02-10-2022 */
.elementor-widget-image{text-align:center}.elementor-widget-image a{display:inline-block}.elementor-widget-image a img[src$=“.svg“]{width:48px}.elementor-widget-image img{vertical-align:middle;display:inline-block}

@steam

Žijeme ve světě, který je, alespoň co se týče ekonomického prostředí, neuvěřitelně propojený. Veškeré jídlo, které jíme, produkty, které každodenně používáme, nevznikly jen tak ze vzduchu, nýbrž v ohromných fabrikách a výrobních řetězcích, které se stále perou o přízeň svých odběratelů. A právě to nám chce ukázat také Bureau Bravin, vývojář real-time strategie Masterplan Tycoon, ve které máte na starosti veškerou produkci a dodávání nejen výše zmíněných věcí, které používáme každý den, ale přesto se možná většina z nás nezamyslela, odkud tyto věci pocházejí a jakou cestu musely absolvovat, aby se dostaly až do našich rukou.

@steam

/*! elementor – v3.7.8 – 02-10-2022 */
.elementor-heading-title{padding:0;margin:0;line-height:1}.elementor-widget-heading .elementor-heading-title[class*=elementor-size-]>a{color:inherit;font-size:inherit;line-height:inherit}.elementor-widget-heading .elementor-heading-title.elementor-size-small{font-size:15px}.elementor-widget-heading .elementor-heading-title.elementor-size-medium{font-size:19px}.elementor-widget-heading .elementor-heading-title.elementor-size-large{font-size:29px}.elementor-widget-heading .elementor-heading-title.elementor-size-xl{font-size:39px}.elementor-widget-heading .elementor-heading-title.elementor-size-xxl{font-size:59px}

Je minimalismus klíčem k úspěchu?

Na počátku jsme hozeni do jednoduchého monotónního pozadí s několika barevnými fleky v jemných pastelových odstínech, které znázorňují okolní krajinu. Modrý flek znamená vodu, zelený zase zalesněnou krajinu a o šedý bychom si vylámali zuby, pokud nemáme k dispozici pořádný krumpáč. Přesto mne ale od prvního okamžiku zaujala mírumilovná, až laskavá atmosféra, pokud se to dá o počítačové hře takto říct. Ať už je to poklidnou až veselou hudbou nebo právě volbou barev, které mají až antistresové účinky. Po chvíli mne ale z dřímot vytrhla kampaň, která vás sice v prvních okamžicích vodí za ručičku a pomůže vám postavit si první studnu, sklad nebo natěžit první kamení, ale brzy zjistíte, že se tempo a náročnost zvyšuje.

Proč voda není pivo…

Hlavní úděl tohoto nezávislého počinu zní ve své podstatě velice jednoduše. Masterplan Tycoon nabízí jen několik málo různorodých mechanik, které stačí ovládnout: postavit a propojit jednotlivé výrobní uzly tak, abyste vyrobili požadovaný produkt.  Ať už se pouštíte do výroby cihel či kovových konstrukcí, vždy musíte  uhlídat potřeby dané budovy. Mají všichni najatí pracovníci dost jídla? Pití? A co takhle součástek na výrobu ještě větších součástek a… Taky jste se už ztratili? Já teda rozhodně. Ono vyvíjet svůj průmysl totiž nezní tolik složitě, ale každá nově postavená budova má své požadavky, na které je třeba brát ohled, jinak se její produkce zastaví. A vůbec, potřebují mít moji dělníci pivo? Jakoby jim nestačila obyčejná voda. Ne, oni potřebují pivo. Asi aby jim šla práce lépe od ruky. A to si vemte, že po celou dobu sledujeme jen podivnou, neustále se zvětšující změť vzájemně propojených čtverečků a obdélníků. No, vývojáři se skutečně povedlo vzbudit můj zájem, však mu vývoj hry trval pět let.

@steam

Dlouhá a těžká je cesta k úspěchu.

Ačkoli jsem vás možná vylekala až chaotickým popisem hry, nebojte se. Ve hře Masterplan Tycoon nemůžete prohrát. Osahávat mechaniky a vytvářet si své postupy při plnění kampaně můžete tak dlouho, dokud se vám nepodaří splnit daný úkol a jít tak dál. V tomto žánru je právě tahle metoda pokus-omyl osvěžující, protože nemusíte zahazovat několikahodinovou práci jen protože jste jednou šlápli vedle. Je to také důvod, proč i takové střevo na strategie jako jsem já, dokázalo v tomto simulátoru nejen strávit několik hodin, ale také se k ní zase vrátit.

Ze svého subjektivního pohledu můžu tedy říct, že se Bravinova snaha o vytvoření minimalistického, ale komplexního titulu vydařila a doporučila bych Vám ji alespoň vyzkoušet, i když se nejedná o vysokorozpočtovou AAA adventuru světového rozměru. Tak si nažhavte monitory na 9. 3. 2023, kdy se i vy budete moct stát lídrem v oblasti velkovýroby. A nyní mne omluvte, jdu seřvat svoje podnapilé poddané.

Hodnocení Redakce

Název hry: Masterplan Tycoon

Vývojář: Bureau Bravin
Vydavatel: Ravenage Games, Doyoyo Games
Žánr: strategie, simulátor
Platformy: PC

Autor: Grainne

Masterplan Tycoon je debutovým počinem, který se nese v minimalistickém duchu a na první pohled ve vás nemusí zanechat příliš velký dojem. Pokud se ale hře rozhodnete dát šanci, uvidíte, že je jednoduché v ní utopit několik hodin. I když jde totiž o změť barevných čtverečků, hra je dost návyková a sledování rostoucího fungujícího systému je uspokojující. Tak nažhavte monitory na 9. 3. 2023 a staňte se lídrem v oblasti velkovýroby.

-
4

+ srozumitelný tutoriál