Recenze Mayhem in Single Valley

Máte radi jednohubky, ktoré vás zabavia na pár hodín? Skvelý pixelart od tinyBuild nám priniesol v síce krátkej ale za to akciou nabitej hre presne takúto rýchlovku na takéto nedeľné hranie po dobrom jedle.

Vstávať a cvičiť

Hneď v úvode sa vžijeme do role supermana, ktorý sa snaži zachrániť svoje klony z horiaceho lietadla. Ako sa ale krátko na to ukáže, bol to iba sen nášho hrdiny Jacka. Jack je klasický tínedžer ktorý rieši školu, upratovanie okolo domu a poflakovanie sa s kamarátmi. V deň kedy ma odletieť na vysokú školu sa však v jeho mestečku Single Valley stane…no…povedzme nehoda? Pri pohľade na mestečko pri dojímavej rozlúčke, smerujúci do novej školy si všimne malého mužíčka ako vypustil toxickú látku do rieky a spustí sa zombie apokalypsa. Toľko k úvodu.

Bez zbrane ale s odvahou

Celá hra je postavená na logických hádankách, platformovej skákačke s roguelike prvkami. Nečakajte raketomety či iné chladne zbrane. Máte len prak a pár žaluďov vo vrecku. Úlohou každej úrovne je vyriešiť hlavolam a nájsť cestu do ďalšej lokácie. Najviac užitočná abilita, ktorú budete používať celým priebehom je práve dodge. Okrem nakazených zombie totiž po vás pôjdu snáď všetky druhy zvierat ktoré existujú na planéte. Od rozkošných veveričiek, cez ,,mierumilovných,, zajacov až po obrovského medveďa, ktorý našťastie miluje spánok. Dokonca aj ryby!

tinyBuild na plný plyn!

Kto hral nejaké tituly tohto indie velikána tak vie že sú nabité solídnou dávkou humoru. To isté platí aj u Jacka. Rôznorodé hlášky či prapodivné úlohy ktoré máte plniť, vás pobavia a nebudete sa chcieť odtrhnúť od obrazovky. Soundtrack je priam geniálny a vrátil som sa späť do 90 rokov, kedý prevládali 8bitové songy v hrách. Pixelartová grafika je niečo čomu vývojári vždy venovali 100% focus a je to lahoda pre oči.

Ovládateľnosť je tiež veľmi dobrá, ale tu začína jedno veľké ALE! Celé prostredie je v 3D grafike, zatiaľ čo postavy a aj Jack sú v 2D modeloch, kameň úrazu nastáva keď potrebujete niekde skočiť, ale skončí to vašou smrťou pretože ste sa netrafili. To iste platí aj pri presúvaní niektorých modelov pri riešení hádaniek. Všetko je to 2D a horšie sa s tým manipuluje. Preto to občas spôsobuje menšiu frustráciu. A keď si zoberieme fakt, že hru prejdete za cca. 3 – 4 hodiny, tak to trochu kazí dojem.

Za mňa sa ale aj tak jedná o podarený titul a ak neviete čo si zahrať a chcete zabiť pár hodin, tak odporúčam práve Mayhem in Single Valley.

Název hry: Mayhem in Single Valley

Vývojář: Fluxscopic Limited