Ať už jste fanoušci nebo přímo hráči sportovních a závodních her, už moc dobře víte, že nelze každý rok očekávat převratná vylepšení. Proto se při každoročně vydávaných sériích zaměřujeme na mikro detaily, které se meziročně mění, a mají za úkol nám oživit nebo zpříjemnit hru, kterou jsme hráli celý rok. Jak se to daří MotoGP 25?
Za klíč k recenzi děkujeme PLAYMAN
MotoGP 25 mění grafický kabát dle skutečné předlohy
Vždy je příjemné hrát hru, která má za úkol reprezentovat skutečný závodní šampionát. Přiznejme si, že jet závod, který má licencované motorky, včetně televizní grafiky je mnohem pohodlnější, než se dívat na každoročně stejnou, generickou grafiku. U MotoGP 25 musím pochválit grafické zpracování. A to jak grafické provedení dle skutečných televizních přenosů, tak i zpracování hry samotné. Oficiální grafika pořadí, žlutých, červených vlajek, nebo pádů jezdců odpovídá tomu co vidíme víkend co víkend v televizi. Imerze je tady dosažena okamžitě, a můžu jen potvrdit, že do závodu mě to vtáhlo okamžitě.
Kde jsem ale zůstal chvíli stát s otevřeno pusou, je grafické provedení samotné hry a jízdy na motorce. Sice je nutné vypnout v nastavení hry motion blur, pak ale hra vypadá naprosto nádherně. A to se bavíme o těch nejtitěrnějších detailech, jako je šlehání ohně z výfuku motorek při brždění. Přesně tyhle miniaturní prvky a přídavky oživují každoročně vydávané hry. Za tohle opravdu tleskám, protože smysl pro detail v Milestone rozhodně mají.
Abych ale jen nechválil, když se kamera zaměří na samotné jezdce, tak v detailech obličeje to už tak světoborné není. Dá se to pochopit, přeci jen 90% hry se díváte na jezdce v kombinéze a s přilbou na hlavě. Ale oslavy na stupni vítězů ve hře samozřejmě jsou. A i když se úroveň zpracování obličejů a výrazů ve tváří posunula, ještě to není na úrovni, které dokáže nabídnout například EA FC.
Jízda v MotoGP 25 je...zajímavá
Pojďme ale k tomu, co je hlavní náplní MotoGP 25. A to ovládání motorky. K dispozici je opět oficiální kalendář MotoGP skrze všechny kategorie. Tedy Moto3, Moto2 a královskou MotoGP. Potěšující je, že jízdní model je skrze kategorie odlišný. Hra běží na Unreal Engine 5 a je to poznat. Nejslabší kategorie Moto3 se nemůže ovládat stejně jako královská kubatura MotoGP. Nicméně každá z motorek po vás vyžaduje jiný styl řízení. A tady přichází ten největší grind. Když si zvyknete na jednu kategorii, a přestoupíte do další, může vám zase pár závodů trvat než si na novou motorku zvyknete. Převážně na plynu umí být silnější motorky zbytečně přetáčivé, a než si zvyknete, budete se jednoduše klouzat.
Další masivní rozdíl je brzdách. Motorku MotoGP neubrzdíte tak snadno jako nejslabší Moto3. Zároveň ale pouze u MotoGP máte k dispozici pomocníky v podobě elektronických asistentů, kdežto u slabších kategorii vám pomáhá pouze kontrola trakce. Naučit se tedy řídit není snadné. Nicméně pro letošní ročník se do hry dostávají dva režimy ovládání. Rozděleny jsou „pro začátečníky“ a režim „PRO“. Jak už název napovídá, pokud zvolíte ten začátečnický model, hra vám bude neustále pomáhat. Ať to je na plynu, na brzdách, při průjezdem začátky. Pokud ale chcete zažít skutečný pocit z jízdy, doporučím zvolit režim PRO. Nadále si můžete nastavit jednotlivé asistenty, jak moc výkonné je chcete, aby vám to co nejlépe sedělo. Pak už stačí jen kroužit a za chvíli je z vás Marq Marquez!
Kariéra, online a nový režim Race Off
Obsahově zůstává MotoGP 25 tam kde jeho předchůdci. Pravděpodobněji nejhranější režim kariéry zůstává. Opět vám dovolí absolvovat oficiální kalendář včetně sprintových závodů. Projít můžete i šampionáty Moto3 a Moto2. Letos se vrací také faktor vývoje motorky. Nicméně je mnohem snazší a přehlednější, než v předchozích hrách. Nyní je veden pomocí rozhovorů s mechaniky, kde dle přednastavených odpovědí volíte, na jaký vývoj se má tým zaměřit. Opět se jedná o drobný přídavek, který ale napomáhá autenticitě celého závodního víkendu.
Přídavek režimu Race Off je snahou o zpestření závodního kalendáře. Jedná se o 3 disciplíny, kde si můžete pokaždé vybrat jakou budete absolvovat. Jedná se o kategorie Motard, Flat Track a Minibike. Každá jedna kategorie vyžaduje trošku jiný styl řízení. Nicméně nijak důležité ve vašem progresu nejsou. Dokonce tyto aktivity lze přeskočit. Jedná se o stejný přídavek, který zkoušelo F1 se svými „supersporty“ a po pár letech od nich upustili. Pokud se ale někomu tyto přídavky zalíbí, proč vlastně ne.
Sečteno..podtrženo..
MotoGP 25 je dalším ročníkem zaměřující se výhradně na nadšence a fanoušky motocyklového závodění. Pro české fanoušky může být plusový bod opětovný návrat okruhu v Brně, kde se letos znovu pojede Grand Prix. Z pohledu hratelnosti jsme se dočkali pár drobných změn, spíše se jedná o grafický posun, kdy hra umí zapůsobit opravdu krásně.
Hodnocení

Název hry: MotoGP 25
Vývojář:
Milestone
Žánr: Závodní, Sportovní, Simulátor
Multiplayer: ANO
Platforma: PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series, Nintendo Switch
Autor: Džejkop
Celkový dojem
MotoGP 25 se letos dostává spíše grafického posunu, než převratných změn. Unreal Engine 5 hře pomáhá co se týče grafické stránky i té zvukové. Přídavek v podobě režimu Race Off je z počátku zábavný, pak se stává spíše repetetivním. Oficiální grafika šampionátu hře dodává na autenticitě.
-
4Klady
Oficiální licencovaná grafika
Všechny kategorie motorek
Dlouhodobá hratelnost
Unreal Engine 5
Zápory
Chybějí výraznější změny v hratelnosti
Možná nový režim se správou vlastního týmu?