Recenze NHL 23 – změny pod povrchem?

Fanoušci ledního hokeje to mají v posledních letech obtížné. Stávalo se, že díly série NHL se často pouze opakovaly, a nic nového se ve hře neobjevovalo. Jenomže s dílem 22 přišel přechod na nový engine. Jak Frostbite engine pomohl sérii a jaké změny přinesl nový díl NHL 23? Na to se dnes podíváme v naší recenzi. Za poskytnutí klíče děkujeme společnosti Electronic Arts!

NHL 23 dělá všechno tak jako předchůdci

První spuštění všichni známe. Úvodní obrazovka, velice oceňuji stálou podporu českého jazyka, proklikání všech ustanovení a úvodní nastavení. Tím jsem proletěl jako Jarda Jágr v Naganu, zvolil jsem si preferované ovládání, obtížnost, na kterou nedostanu v první třetině 15 golů, zvolil jsem jak chci, aby se hra chovala a hotovo. Nic složité, keep it simple!

V základní nabídce není taky nic nového. Opět je tu na výběr z všemožných modů, sezony, World of CHEL, kariéry, zápasu 1V1, tréninkové hřiště, HUTko. Všechno co známe z předchozích her. Věděl jsem tedy, že ty největší novinky musím hledat až v samotném gameplayi.

Frostbite funguje, NHL 23 se hraje příjemně

Tak jsem navolil týmy, upravil si ještě herní asistence, kterých je každý rokem snad víc a víc, a dostal se na stadion. Z počátku jsem byl překvapený, když zápas nezačínal záběrem na dva komentátory, kteří představují právě chystané utkání. Okamžitý střih na ledovou plochu, na připravující se hráče a vhazování, mě ale hodilo do hry takovým tempem, že jsem za to byl v konečném důsledku rád. Kdo z nás tyhle úvodní filmečky, drcením tlačítek na ovladači, nepřeskakuje že?

Recenzi NHL 23 jsme měli možnost připravit na Xboxu Series S, a můžu s klidným srdcem říct, že hra běží úplně bez problémů. Žádný dropující framerate se nekoná, animace jsou plynulé, hra si běží, střely lítají, fanoušci skandují, frustrace z obdržených gólů se stupňuje…Ano je to tak. Obtížnost v novém ročníku hokejové simulace mi dala přes prsty velice rychle. Protože samotné ovládání je stejné snad od ročníku 16, říkal jsem si „nejsem žádný žabař, to já znám“! 5 minut herního času, prohrávám 0:2 a nedostávám se z obranného pásma. Dobře EA, chápu, akceptuju. Budeme hrát teda hokej!

Hokejovost nechybí, chce to ale skill

Co se mi na aktuálním ročníku opravdu líbí, je důraz na vás jako hráče. Nefunguje jednoduchý nájezd skrz celé hřiště a zakončení pomocí jednoduché střely. AI umí bránit, AI umí tvrdě dohrávat souboje u mantinelu. Přihrávky jsou taky přepracované, a už nelítají na čepele jako na magnet. Po pár hodinách se mi zdálo, že nejhůře jsou na tom brankáři. A tím nemyslím, že by byli nějak špatně modelovaní. Spíš jim ubrali na výjimečnosti a působí v té brance tak nějak bezmocně. Což jsem s chutí využíval a posílal tam jeden taháček za druhým!

Plynulost hry ale občas narušují vyloučení. Někdy mi přišlo, že se na ledě odehrály zákroky na kriminál a rozhodčí neviděl, jindy se kluci polechtali u mantinelu a už tam bylo napadání. Nebral bych to ale jako nějaké mínus, vylučování je stejné na obou stranách, takže občas budete v oslabení, občas dostanete výhodu přesilovky zadarmo. V konečném důsledku se hra nekouskuje co pár vteřin, takže se to dá přežít.

NHL 23 se soustředí na rychlost?

Je tady ale jedna věc, která mě opravdu zarazila. A to jste mohli poznat už z úvodu. Mě v té hře chybí opakované záběry. Filmečky akcí, faulů, prostřihů na brankáře nebo diváky. Já vím, všichni jsme to přeskakovali a chtěli jsme co nejdříve zpátky do hry. A přijde mi, že v Electronic Arts se tímhle řídili. Ve hře chybí téměř veškeré opakované akce. Sice se objeví po vstřeleném gólu velmi povedený, detailní záběr. Ale to je vše. Chápu, že zaměření na online HUT režim, kde chtějí hráči hrát a ne koukat na filmečky je viditelné. Ale při gaučovém hraní s kamarády, to mělo své kouzlo.

@Techraj.cz

Přítomnost nových herních prvků jako pozdní animace puku, nebo výjimečné zákroky brankářů se ve hře objevují. Není to ale na denní bázi, takže se toho nepřejíte. Hra by asi působila dost vtipně, kdyby vám golmani vystřihávali zákroky alá Hašek, při každém samovolném ujetí. Jak to tedy vlastně s NHL 23 dopadlo?

Koupit či nekoupit? To je oč tu hrajeme

NHL 23 staví na základu co představil předchozí díl. Z pohledu enginu nebo hratelnosti se toho moc nezměnilo, to ale nemusí být úplně na škodu. Samozřejmostí je aktuálnost soupisek k letošní sezóně, změna animací hráčů nebo zákroky brankářů. Pokud patříte mezi každoroční hráče, svoji kopii rozhodně máte, a provedené změny cítíte. Jestli jste hráli naposledy ročník 20, doporučujeme sáhnout po předplatném EA Play. Zde máte 10 hodinový trial hry, kde si můžete vyzkoušet jak vám nová hra sedí. A před vánoci potom plnou verzi ulovit v příjemném výprodeji.

Název hry: NHL 23 (2022)

Vývojář:
Electronic Arts