Recenze Operation Valor

Vojtěch Marek

Od říjnového preview vskutku zábavné, válečné hry Last Train Home jsem měl nutkání vrhnout se na nějakou další taktickou military hru. Ani ne dva týdny zpátky jsem pokukoval po relativně věhlasném Foxhole a když se tedy naskytla možnost podívat se na naopak spíše neznámý Operation Valor, hned jsem po ní skočil. Bohužel řada zklamání, která s touto hrou přišla, začala ještě než jsem hru vyzkoušel. Ne že by Operation Valor byla vyloženě katastrofa, ale při jejím vypínání se nedostavil ten hlásek našeptávající „Ještě jednu hru si dát můžeš!“. Ne, jediné, co při uzavírání hry pronesl bylo znuděné „meh“.

Operation Valor bylo vyvinuto indie studiem One Dawn Studios, o kterém se mi nepodařilo najít téměř žádné bližší informace, než že se jedná o skupinu přátel pocházejících ze Spojených Států a že se jedná o jejich první hru. V roce 2020 se pokusili vybrat finance pro vývoj hry skrze Kickstarter kde zažádali o 15000 dolarů, vybrat se však podařilo pouze něco málo přes 3 tisíce. Přesto je však hra nyní vydána jakožto plná hra za cenu 15 eur (zhruba 360 korun). K vydání došlo 19. října, ale již nyní ji prakticky hraje jen naprosté minimum hráčů. Než jsem Operation Valor poprvé spustil, zkontroloval jsem aktuální počet hráčů skrze steamdb.info a viděl celého jednoho aktivního hráče. V posledních 24 hodinách pak maximální počet hráčů dosáhl čtrnácti.

To vzhledem k faktu že se jedná o velice kooperativní PvP taktickou akci lehce ztížilo podmínky testování hry, ale naštěstí hra volné pozice ve spuštěné hře doplní umělou inteligencí. Při prvním zapnutí hry je nutno projít si tutoriálem, není zde možnost jej přeskočit. Osobně bych preferoval, kdyby vývojáři nechali tuto volbu na hráči, trénink ale není nijak zdlouhavý a naučí základy střelby, stavění malých základen a léčení padlých spolubojovníků. Po dokončení tutoriálu už je tedy možno skočit rovnou do jednoho z pouhých dvou módů hry které hra nabízí, Frontilnes a Killhouse. Vzhledem k tomu, že Killhouse je prostě jen přestřelkou s AI boty, věnoval jsem se pouze Frontilnes módu. Jedná se v podstatě o klasický Control, hra, kdy je na mapě 5 bodů které je nutné zabrat pro svůj tým. Stačí na něm chvíli stát a bod se tak přidělí týmu. Následně se týmy přetahují o již zabrané body. Zároveň je ve hře tzv. ticket systém který můžete znát například z Battlefieldu, kdy za oživení zaplatí tým jeden ticket. Celou hru pak prohraje tým, kterému dojdou tickety.

A tento mód hratelný na třech mapách je v podstatě to jediné, co hra nabídne. Každý hráč si může vybrat jednu z klasických rolí jako střelec, medik, velitel nebo podpora. Následně se hráči a počítačem řízení bojovníci rozdělí do čtyřčlenných čet a vydají se do boje. Hra nabízí i několik vozidel a již zmíněné základny jejichž stavbu řídí velitel čety. Problémem však je, že jsem ve hrách narazil na maximálně 2 další hráče najednou a umělá inteligence nedělala v podstatě nic jiného, než chodila od bodu k bodu, střílela po protivnicích a umírala. Nic jiného se ve hrách nedělo, z lehké válečné simulace se tak stala jednoduše nudná střílečka z ptačí perspektivy. Nijak tomu nepomáhá fakt, že mapy jsou extrémně nezáživné a hra graficky nijak neoslní, naopak celkový vizuál hry je rovněž nudný. Na mapách je rozmístěno několik budov, jedná se však pouze o překážky ve tvaru stěn. Není zde žádná destrukce, žádné mechaniky, které by hru ozvláštnily a barevná paleta sice možná odpovídá ceně hry, ale určitě nedává hře žádný charakter.
Rád bych o Operation Valor řekl něco více pozitivního, ale vzhledem k aktuálnímu stavu hry se klady hledají opravdu těžko. Věřím že studio mělo v plánu mnohem větší hru a nepovedený kickstarter tyto plány překazil, ale z pohledu hráče a recenzenta mohu military fanouškům jen doporučit podívat se spíše jinam a možná omrknout Operation Valor za nějaký čas.

Název hry: Operation Valor

Vývojář: One Dawn Studios
Vydavatel: One Dawn Studios