Recenze War Hospital  –⁠⁠⁠  Sestři, skalpel prosím

Hry s válečnou tématikou nás obklopují už od pradávna. Největší žánrový zástupci bývají FPS hry a strategie. Období 2. světové války bývá taky velice atraktivní, a proto každá odbočka v žánru i zasazení bývá vítaným osvěžením. O tomhle přesně bude hra War Hospital, kde se ujmete role vedoucího polní nemocnice na frontě, tentokrát ale pro změnu 1. světové války. Připravte si nosítka a roztahovač žeber, tohle nebude procházka růžovým sadem. Spíš červeným, plným šrapnelů, kusů těl a vzduchem naplněným zoufalstvím.

Tady máš Paralen, mazej zpět do zákopů!

Jakožto ředitel máte na starosti chod celé nemocnice a budete se snažit mít co nejméně lidských ztrát. Rozhodně zapomeňte, že se vám bude dařit zachránit všechny zraněné vojáky. Tohle je tvrdá realita a ať se budete snažit sebevíce, nemůžete ovlivnit celkový průběh operace a následné komplikace… Vaše náplň práce bude spočívat v přijímání nových pacientů a následné posílání na operační stůl podle závažnosti zranění. Pokud bude operace úspěšná, můžou se naši marodi přesunout na marodku a zotavovat se.

@steam

Poté si vezmete pacientovu složku a určíte jeho osud. Zotavil se dobře bez následků? Šup s ním zpět na frontu. Nemůže už kloudně střílet či bojovat? Pošlete ho na velitelství, kde následně rozhodnou o náhradní službě. A pokud je onen nešťastník tak zvalchovaný, že je rád že dýchá, můžete ho rovnou propustit ze služby

Ze začátku vás hra pomalými kroky učí základy a mechaniky. Jak se přijímají pacienti, jak si shánět a vyrábět zásoby a v neposlední řadě jak najímat a starat se o personál. Personál je něco, na co si musíte dát taky dobrý pozor. Jeden jediný chirurg vám určitě nebude stíhat operovat nonstop, takže je moudré si postupem času najmout chirurgů více a k nim i sestřičky, které pomáhají v každých budovách s jejich chodem. Starat se musíte i o jídlo, aby vaši spolupracovníci a i pacienti netrpěli hladem. A když už ano, tak aby neumřeli hladem…

Kenny, dali jsme ti místo srdce bramboru...

Po tutoriálu vám hra nechá volnou ruku a už je jen na vás, jak si v určitých situacích poradíte. S přibývajícím časem bude pacientů víc a víc, a zásob zase méně a méně. V tomto ohledu mi War Hospital připomněl skvělou strategii Frostpunk, kde taktéž musíte pomalu obracet každou surovinu. A i v této hře nemáte nouze na náhodné události, při kterých se musíte rozhodnout pro to menší zlo.

@steam

Aby toho nebylo málo, jste pod agresivními útoky nepřátel a pokud nebudete schopni posílat vojáky z marodky na obranu v určitém čase, hra pro vás končí. Takže suma sumárum nečekejte pohodičku s nohama na stole a flirtování se sestřičkami. Stres a napětí pro vás bude denní chleba.

Jak dlouho ještě?

Pokud si ale myslíte, že vám hra nabídne po prvních hodinách něco nového, tak to se pletete. Velkým kamenem úrazu ve War Hospital je její repetetivnost a stereotyp… Co vás hra naučí na začátku, opakujete pořád dokola jen s měnícími se kulisami. Dohrát hru vám zabere cca 20 hodin, ale po prvních hodinách už vás bude vytáčet onen stereotyp. K tomu připočtěte fakt, že kolikrát máte velké prostoje, že nemáte do čeho píchnout, a v další chvíli vám přivezou hordu nemocných, mrtví se kupí, a vy se z toho najednou můžete pos…, jak se snažíte postarat o všechny.

Hru jsme obdrželi pro PlaySation 5 a na technickou stránku hry si nemůžu stěžovat. Pravda, nečekejte nějaký vizuální zázrak. Menší rozpočet je jen přece na hře znát, ale myslím si, že se rozhodně nejedná o nějakou tragédii.

War Hospital je zajímavý počin, který si určitě svoje fanoušky najde. Pokud ovšem čekáte od hry vetší komplexnost a nebaví vás trčet na jednom bodě, spíše bych vám hru nedoporučil. Pro všechny ostatní, co jen přece do toho chtějí jít, nasaďte roušku, nabruste pilu na kosti a hlavně mějte dost místa na krchově. Válka přece jen není hezká podívaná…

Název hry: War Hospital

Vývojář: Brave Lamb Studio S.A.
Vydavatel: Nacon