Ředitel Larian Studios promluvil o umělé inteligenci ve vývoji her

Swen Vincke se podělil o svůj postoj k umělé inteligenci a řekl, že ačkoli má své místo, nemyslí si, že někdy nahradí kreativní stránku vývoje.

Je AI budoucnost?

V rozhovoru pro IGN Swen Vincke prozradil, co by udělal jinak, kdyby měl tým Larian Studios vyvíjet Baldur’s Gate 3 znovu. Zde přišla řeč na automatizaci, a tak se vývojář podělil o svůj postoj k využívání umělé inteligence při vývoji her. „Umělá inteligence je velmi rozsáhlé téma,“ řekl Vincke. „Věc, která je pod palbou kritiky, je generativní AI, ale existuje celá řada dalších věcí, kde opravdu chcete, aby AI byla v procesu zaměstnána.“

@gamewordobserver

„Takže můj postoj k AI je opravdu jednoduchý. Je to nástroj, který nám pomáhá dělat věci rychleji. Máme tolik práce, že si rádi necháme pomoci od čehokoli. Nemyslím si, že to někdy nahradí kreativní stránku věci,“ pokračuje. Jak Vincke v rozhovoru prozradil, myslí tím, že místo spoléhání se na nástroje umělé inteligence, jako je Midjourney (který dokáže vykouzlit obrázky pomocí podnětů během několika sekund), najal Larian dalších 15 koncepčních umělců, aby tuto část procesu zefektivnil.

„Kamenem úrazu v minulosti bylo, že jsme neměli dostatečně rychlé koncepty, takže příšery nebyly vytvořeny dostatečně rychle, takže techničtí animátoři je nemohli dostatečně rychle rignout, takže animátoři nemohli udělat příšeru dostatečně rychle, takže jim došla práce, což je opravdu to nejhorší, co bychom ve vývojovém prostředí chtěli,“ pokračuje vývojář. „Takže to řešíme tímto způsobem.“

X