Rendezvous – Recenze

Zitik

Tak mě tu máte zpátky s další recenzní na poměrně neznámou počítačovou hru. Tentokrát se podíváme trošku do budoucnosti na mladého týpka, co se musí vypořádat se svojí minulostí. Je mi ctí vám představit titul Rendezvous od vývojářské společnosti Pendopo Creations

Rendezvous
@Steam
Rendezvous ve víru kriminality

Příběh se odehrává v cyber-noir prostředí dvou velkých měst. Bay City a Neo-Surabaya. Futuristická města v Indonésii jsou vyhlášená drahými auty, velkými mejdany a povolnými ženami. To se nás tu ale netýká. Hlavní hrdina  Setyo se musí vydat do té temnější strany města, protože jeho sestra začala spolupracovat s velmi nebezpečnou skupinou lidí.  Setyo je bývalý kriminální agent, který chtěl nechat minulost za sebou a nyní se živí jako obyčejný bezpěčnostní technik. Minulost dožene každého a vydá se svoji sestru vytrhnout ze spárů zločinu. Postupem času ale odhaluje, že celá situace je zamotanější než se na první pohled zdálo a jeho vlastní minulost v příběhu hraje velice podstatnou roli.

Rendezvous
@Steam

Než se ale pustíme do samotného hodnocení, tak bych rád na dálku poděkoval klukům z Pendopo Creations za poskytnutí recenzního kusu a přeji jim hodně štěstí do budoucna. Jen tak dál borci.

Fíííha....to bylo něco

Popravdě vůbec nemám tušení co vám mám k tomu říct. Je to pecka. Tak a je to. Končíme ne? No, dobře.

První věcí co vás na hře ihned praští do očí je klasický oldschool pixel art jako z devadesátek. Postavy i prostředí jsou ve stylu 2D a všechno je udělané opravdu jednoduše. Na tom není nic špatného. Ne každá skvělá videohra musí mít rozlišení 4K. Já osobně jdu vždycky raději po příběhu, než po vykreslování detailů, Takže tenhle styl grafiky mi vůbec nevadí. Někoho to může odradit, protože postavám nevidíte ani do obličeje kromě dialogů, kdy se objeví jejich detail na ksichtík.

S čím úzce grafika spolupracuje je soundtrack a zvukový podklad. První cca hodinku si s vámi hra pěkně pohravá a nutí vás si do rytmu muziky i trošku pobrukovat. Problém nastává po čase hraní, že vlastně melodie splynou a už vám je vlastně jedno co hraje. Doslova to přestanete vnímat. To je podle mého názoru velká škoda, protože ponuré uličky, neonové bary s nabídkou epileptického záchvatu, pátrání a další věci. To si přece zaslouží trochu potrápit naše sluchovody. Určitě by to vytáhlo hodnocení o mnoho výš, ale bohužel to dostává palec dolů.

Rendezvous
@Steam
Préblém najdete i ve vlastním stínu

Celá hra je postavená na kvalitním příběhu. Tady si myslím, že se to tvůrcům skutečně povedlo, protože zápletka je sice malinko tuctová, ale zase je pojatá dost originálně. Bývalý kriminální agent se vrací do svého dřívějšího působiště, aby našel sestru, která se tahá s nejnebezpečnějšími gangstery? Člověk by si řekl, že každý polda i informátor o tom musí vědět. A bývalý kriminální agent? Ten by měl jít tuplem na jistotu. Tady to je ale celé zaobalené do pěkného příběhu, kdy je třeba vyřešit spoustu problémů a hádanek. Není to tak jednoduché jak se zdá, protože klacky pod nohy vám nezačnou házet jen kriminální živly, ale vlastně i celé město a kupodivu i někdo od koho to vůbec nemůžete čekat. Za příběh skutečně tleskám. Já se moc bavil a věřím, že hráčům co rádi louskají logické hádanky se to bude líbit taky.

Hádanky, hlavolamy a puzzle. Všechno tu je
Rendezvous
@Steam

Jak jsem už nakousl v předešlém odstavci, tak hádanky a rébusy je něco, co vás bude provádět na každém kroku. Logické myšlení si proto nezapomeňte v jiných kalhotách, protože tady bude opravdu potřeba. Ze začátku si vás Rendezvou bude jen tak mírně oťukávat. V pozdější části už to ale nabere jinačí grády a možná se i trošku zapotíte. Já pár skládaček vyřešil úplnou náhodou a ani nevím jak. Kouzlo je v tom, že jsou opět udělané opravdu jednoduše, ale řešení je úplně jiný level.

A na závěr tu je i akce ve hře. Souboje jsou trochu krkolomné a a chvíli trvá než si člověk zvykne načasovat údery. Velice se mi líbilo, že k dohrání příběhu je více možností. Můžete si vybrat hrubou sílu nebo nepřátele jednoduše přechytračit. Zálěží na každém hráči čemu dává přednost. Já zvolil menší kombinaci podle nálady. Když byl čas, zkoušel jsem klidnější cestu a když už trpělivost přetekla, tak prostě dostali tečku mezi oči.

Název hry: Rendezvous

Vývojář:
Vydavatel: Hitcents