„Jsme neskutečně hrdí na Modern Warfare 3 – jak na zážitek, který hra nabídne při spuštění, tak na obsah, který pro naši komunitu vypustíme během nadcházejícího roku,“. Takto zní slova šéfa studia Sledgehammer, Aarona Halona. Osobně na jednu stranu věřím, že studio je hrdé na to, jak rychle zvládlo poslepovat kampaň hry i multiplayer do trochu většího balíčku, než jakým bylo původně plánované DLC pro Modern Warfare 2. Na stranu druhou, stačí se rozhlédnout po víceméně jakýchkoliv herních médiích a sociálních sítích a bude všem jasné, že hráči Aaronovo nadšení pro hru nesdílí.
Statement from Aaron Halon, studio head, SHG.
— Sledgehammer Games (@SHGames) November 9, 2023
“We’re incredibly proud of Modern Warfare III – both the full game experience at launch and the upcoming year of content we have planned for the community. On behalf of the extremely talented team across Sledgehammer Games and our…
Již nyní víme, že oproti prodejům Modern Warfare 2, třetí díl propadl v prodejích o zhruba 25 %. Naprostá většina recenzentů napříč herními magazíny i sítí Youtube se shoduje, že Modern Warfare 3 přineslo jednu z nejhorších, nejuspěchanějších kampaní, kterou jsme kdy v sérii viděli. Klasické bombastické akční scény a napínavý příběh zde střídá nicneříkající pobíhání po kouscích map z Warzone a DMZ, na kterých hráč jen plní malé úkoly rovněž připomínající ty z Battle Royale módu. Kampaň je pak ukončena po ani ne 4 hodinách, kdy téměř polovinu tohoto času zaberou filmečky. Multiplayer hry se pak shledal s malinko přívětivější reakcí hráčů. Údajně změny v čase, který trvá zabít oponenta jsou vítané a remasterované klasické mapy ze starších dílů hráče potěšily. Na druhou stranu zůstává faktem, že MW3 nepřineslo žádné nové mapy, všechny mapy v multiplayerové části jsou pouze graficky vylepšené klasiky z původních dílů.
Hře nijak nepomohlo ani kontroverzní spuštění, kdy hráči byli nuceni zapnout Modern Warfare 2 (pro jistotu přejmenováno na Call of Duty HQ), skrze které mohli spustit MW3, což ještě více poukazuje na skutečnost, že MW3 je pouze předraženým, lehce nafouklým DLC pro MW2. Neposlední v řadě nešťastných rozhodnutí doprovázející spuštění MW3 pak byla reklama na hru, kterou byli nuceni shlédnout všichni majitelé konzolí Xbox při spuštění jejich konzole.
Přes všechny problémy a přes vlny nespokojenosti ze strany hráčů a kritiků, šéf studia Sledgehammer tvrdí, že Modern Warfare 3 je výsledkem láskyplné péče a těžké práce studia. „Jsme hrdí, že náš tým dostal otěže nad Modern Warfare 3. Pracovali jsme tvrdě na doručení vize, která vzniká již dlouhé roky. Jakékoliv opačné tvrzení jednoduše není pravdivé. Toto je naše hra a nemůžeme se dočkat, až si ji s vámi zahrajeme,“ zní Aaronova závěrečná slova. Co si o tomto vyjádření budou hráči myslet je každého individuální rozhodnutí. Faktem ale zůstává, že MW3 původně bylo zamýšleno pouze jako DLC, poté co Activision přislíbil 2023 jako první rok, kdy nevyjde plná CoD hra. Na místo toho se studio rozhodlo jej lehce nafouknout a prodat za 70–90 euro a soudě dle prvních reakcí, hráče tento přístup nepotěšil.