Společníci v Dragon’s Dogma 2 mohou způsobit malou apokalypsu

Svět Dragon’s Dogma 2 je plný tajemství, schovaných pokladů a skrytých, propojených mechanismů, které v posledních dnech hráči postupně objevují. Zatímco mnohé z nich pomůžou hlavní postavě v postupu tímto novým dobrodružstvím od studia Capcom, jedna z mechanik momentálně většinu hráčů spíše děsí. Jedná se o takzvaný Dragonsplague (Dračí pohroma), která může nepozornému hráči značně znepříjemnit, ne-li zdevastovat průchod hrou.

Dragonsplague je v podstatě nemoc, která napadá následovníky hlavní postavy, takzvané Pawns. Chytit tuto chorobu mohou během souboje s draky. Zda je tato situace náhodná, nebo je drak musí poškodit nějakým specifickým útokem není jisté (předpokládá se však že se jedná o náhodu s poměrně malou procentuální šancí). Na rozdíl od všech ostatních postihů ve hře, tento se v prvních chvílích nijak neprojeví. Postižený pawn vypadá normálně a v obrazovce statů nemá Dragonsplague žádné vyobrazení. Přesto však choroba pracuje a hráč se tak ocitá v závodu s časem. Nemoc se po nějakém čase začne projevovat tak, že oči postiženého občas na moment zrudnou. Následují drobné změny v chování jako například drzé odpovědi při vydání rozkazu. Zatímco zdravý Pawn by si nedovolil hlavní postavě odmlouvat, Dragonsplague způsobí nevrlé a drzé odpovědi. Dalším symptomem pak je bolest hlavy, můžete si jí všimnout poměrně snadno, jelikož Pawn se na moment zastaví, chytne se za hlavu a svíjí se v bolestech. Pokud si však ani touto dobou příznaků nevšimnete (a nemůže vám to mít nikdo za zlé, ve světě Dragon’s Dogma se toho děje tolik, že tyto menší náznaky mohou být jednoduše přehlédnuty), posledním viditelným symptomem před katastrofou jsou již trvale rudé, skoro až žhnoucí oči.

Pokud si však žádného ze symptomů hráč nevšimne, nebo je příliš dlouho ignoruje, Dragonsplague se naplno projeví během odpočinku v jakékoliv taverně. Ve chvíli, kdy se skupina dobrodruhů probudí, vesnice či město, ve kterém družina nocovala, je do posledního měšťana vyvražděno. Aby toho pak nebylo málo, Dragonsplague funguje napříč světy. To znamená, že pokud váš Pawn chorobu chytí a jiný hráč si jej skrze online systém hry najme, najme si jej nemocného a nyní sám musí řešit problém, který tato pohroma přináší. Stejně tak si můžete postiženého Pawna najmout i vy. A co tedy s tím?

Řešení má Dragonsplague několik. Pokud si všimnete, že jím trpí pronajmutý Pawn jiného hráče, nejjednodušší je prostě jej urychleně vrátit a nahradit jiným. Pokud chorobou trpí váš osobní Pawn, řešení je poněkud nepříjemné, ale efektivní – hodit jej do hluboké vody, například řeky. Voda ve světě DD2 je velmi vražedná díky všudypřítomné potvoře Brine, která nešťastníka téměř okamžitě pozře. Není však důvod se bát, společníka je možné následně přivolat skrze Riftstone, a to vyléčeného. Posledním, nehorším případem je situace, kdy se vzbudíte do mrtvého města. Ano, Dragonsplague může vyvraždit i celé hlavní město včetně postav důležitých pro hlavní i vedlejší úkoly. V tomto případě můžete buď najít cestu hrou dál sami, nebo použít na těla měšťanů Wakestone. Pochopitelně oživit touto cestou celé hlavní město by vyžadovalo velmi dlouhé a obtížné sbírání těchto kamínků, na druhou stranu si neumím představit o moc heroičtější výkon, než oživit celé zmasakrované město. Druhou možností je použít takzvaný Eternal Wakestone, který dokáže oživit celé město najednou. Získat jej však může být obtížnější, než se zdá. Nechci příliš napovídat, ale cesta k Eternal Wakestonu vede skrze chytře schovanou, bájnou bestii.

X