Špuntík na přilbě – Larian Studios

Určitě žádného hráče her nemohlo minout vydání třetího dílu hry Baldur’s Gate . Třetí pokračování modly tahových RPG ve světě DnD si nyní na Steamu nemohlo nechat ujít již přes 800 tisíc hráčů. Za úspěchem nestojí nikdo jiný než belgické studio Larian. Nechci vám zde psát nudnou historii studia; přece jen můžete si tyto fakty najít na internetu. Spíš bych vám chtěl popsat svůj osobní vztah k Larian a hlavně jejich hrám, protože si myslím, že v dnešní době patří k jedněm z nejlepších herních vývojářů. Připravte zbroj a zbraně, prozkoumejte elementy a šlehněte si trošku Drudanae na kuráž; výlet do fantasy světa s Larian začíná!

Božsky boží

První hra Divine Divinity se mi zázrakem vyhýbala několik let… Měl jsem ji sice v merku už nějaký ten pátek, ale znáte to. Člověk už není dítě, má práci a jiné povinnosti a času na hraní je čím dál míň. Proto, když jsem měl jeden zimní večer jisté retrochoutky, rozhodl jsem se pořídit Divinity bundle, který obsahoval Divine Divinity a ostatní hry v sérii až po Divinity 2: Ego Draconis. Hra mě velice příjemně překvapila. Hratelnost Diabla s pořádným příběhem a skvěle vypracovaným světem mě opravdu nadchla. Jenže ten pravý zlom začal až na konzoli PlayStation 4 v roce 2018. Od té doby už nebylo cesty zpět a já si ty kluky z belgického studia opravdu zamiloval…

@steam

Prapůvodní hřích

Klasická situace, jste gamer a máte doma gamerku, a občas máte chuť si zahrát nějakou kooperativní hru. Jelikož jsme oba s Grainne milovníci RPG, začali jsme hledat něco na způsob Diabla 3, které jsme společně dohráli. A co čert nechtěl, ve slevách byla zrovna pro mě neznámá hra Divinity: Original Sin. Mrknul jsem na trailer, bylo to kooperativní, bylo to fantasy. Dal jsem hře šanci a i kdybych za ni dal plnou cenu, tak bych nelitoval. Tolik hodin, co jsme společně strávili na gauči plněním úkolů a naháněním všech zlých Sourcererů. Ta stylizace, herní mechaniky, příběh a hudební doprovod v nás zanechal hlubokou stopu a když byl ohlášen druhý díl, nemohli bychom být natěšenější!

@steam

A opravdu, druhý díl byl ve všem větší… Paradoxně byl až tak velký, že nám s Grainne došel dech a hru jsme ani nestihli dohrát, což je opravdu velká škoda. Je to jeden z velkých restů, co mám, a rozhodně se ke hře zase chci vrátit, ale jen v době, kdy budu vědět, že mám dostatek času si tento klenot opět zapnout. Ach, Fane, chybí mi tvoje lesklé kosti a černé oční důlky… Nicméně Larian Studios svojí sérii Divinity nastavilo laťku velmi vysoko a každý hráč RPG by si měl povinně vyzkoušet aspoň druhý díl Original Sin. Není nadarmo, že se této hře říká RPG desetiletí. Proto, když jsem zjistil, že třetí Baldur má na starosti právě Larian Studios, jen jsem si spokojeně oddychl. Kde jinde může být zaručena kvalita než u mistrů oboru? Jen co se poperu s Final Fantasy XVI, tak má další hra bude jasná… Jen bych potřeboval, aby den měl minimálně 50 hodin, ale to je určitě přání každého hráče 🙂

X