Squadron 42 je kompletní, přechází do fáze ladění

S megalomanským projektem Chrise Robertse, uznávaného vývojáře vesmírných simulátorů a akcí, se to má tak. Na jednu stranu má mnoho hráčů pro zábavu uděláno, když vidí obrovský „scope creep“, který doprovází vývoj MMO Star Citizen, neskutečné peníze, které do hry zatím byly investovány a hratelnou alfa verzi, která je protkaná celou řadou bugů a problémů se servery. Na stranu druhou jsou zde ale tisíce vesmírných snílků, kteří vidí lásku a péči, kterou svému projektu Chris a jeho studio CIG věnují. Celý projekt začal po nepříjemných tahanicích, na které Chris Roberts narazil při snaze získat vydavatele pro své hry. Chris vždy snil o ultimátním simulátoru vesmíru, ve kterém by hráči mohli opravdu žít život vesmírného vojáka, lovce, údržbáře nebo třeba piráta. Chtěl, aby jeho hry nabídly vše, co k takovému životu patří, ale manažeři v AAA studiích pochopitelně odmítali takovou hru zaplatit. Chris Roberts se tedy rozhodl, že půjde cestou tzv. crowd fundingu, založil malé studio Cloud Imperium Games a rozjel kampaň skrze Kickstarter. A velmi brzo ji proměnil na nejúspěšnější herní crowd fundingovou kampaň v historii.

O historii a kontroverzích a úspěších vznikající MMO Star Citizen bych určitě rád někdy napsal obsáhlejší článek, ale momentálně probíhající žhavé diskuze se točí kolem separátní hry, která ale spadá do univerza Star Citizen. Jedná se o Squadron 42, akční dobrodružství pro jednoho hráče, které má sloužit jako prequel pro následnou MMO část (podobně jako třeba World of Warcraft navazuje na Warcraft 3). Během uplynulého víkendu totiž probíhal takzvaný Citizen Con, akce, během které se komunita má šanci sejít s vývojáři hry, kteří naopak pořádají pro komunitu různé přednášky a ukázky z nadcházejících novinek. Závěr celé této akce pak sloužil k téměř půl hodinové ukázce z dlouho očekávaného Squadron 42. Bohužel, datum vydání stále není známo, ale studio potvrdilo, že hra je nyní kompletní, což znamená že opouští Alpha stádium vývoje a vývojáři se nyní pouštějí do ladění a krášlení.

Ačkoliv se snažím si okolo projektu Chrise Robertse držet zdravý skepticismus, musím říct, že hra vypadá opravdu nádherně. Na základě ukázky je zřejmé, že si studio vzalo jako jednu z inspirací legendární Half-Life 2, můžeme totiž vidět nejednu situaci, kdy hráčova postava využívá různé mechaniky, založené na funkčním fyzikálním modelu. Pokud vás ukázka nadchne podobně jako mě, jen bych doporučil jakákoliv očekávání mírnit. Ačkoliv opuštění Alpha fáze je veliký úspěch, fáze ladění a dokončování může trvat ještě několik let. Můj odhad jsou 3, jaký je váš?

X