STAR WARS Jedi: Survivor – Recenze

Necelé 4 roky po úspešnom vydaní Star Wars Jedi: Fallen Order, kedy nám Respawn Entertainment spolu s EA ukázali, že Single Playerove hry majú stále zmysel na trhu, sme sa dočkali pokračovania v podobe Star Wars Jedi: Survivor. Za posledné obdobie tak vyšlo niekoľko variácií prerozprávania univerza Star Wars, či už v podobe seriálov, filmov alebo aj hier. Ako ale tento nový počin dopadol?

Na úvod sa chceme poďakovať Electronic Arts za poskytnutie kľúča na recenziu!

Cal Kestis and BD-1

Naše hlavné postavy Cal a BD-1 sa opäť vrhajú do nebezpečnej akcie na záchranu Jedi. Začiatok hry sa tak odohráva zhruba 5 rokov od prvého dielu, kde sme na začiatku zajatý a odvedený na planétu Corusant. Neskôr však zistíme že sa jednalo iba o rafinovaný trik ako ukradnúť od Senátora dôležité dáta o rozmiestnení vojsk Impéria. Po napínavom úvode, kedy nás hra taktiež prevedie základnými mechanikami, stroskotáme na planéte Koboh so svojou Mantis. Tu už však nebudem spojlerovať, lebo sa začína perfektná akcia, ktorú jednoducho musíte zažiť. Ale už klasicky sa môžete tešiť na rôzne odhalenia, zvraty a pozrieme sa aj do minulosti Jedi.

Fallen Order Upgrade

Hra samozrejme prešla vylepšeniami oproti minulému dielu. Respawn Entertainment zobrali všetko čo fungovalo a vylepšili to. Či už napríklad meditačné kruhy kde sa objavilo rýchle cestovanie medzi kruhmi, alebo aj úprava samotného Cala. Po grafickej stránke sme sa dočkali veľkého zlepšenia, hlavne v detailoch, kde najviac vynikli cinematic cutscene. Vo viacerých prípadoch som mal pocit že sa dívam na kvalitne spracovaný film, čo mi tak trochu zobralo dych. Hudba a sound design sa už klasicky dočkali výborného spracovania a zasadenia do deja. Popri explorovani po planétach dopĺňajú atmosféru najlepšie ako to ide. Jednoducho Fallen Order upgrade v každom smere.

@store.steampowered.com

Dark Side has coming...

Ako to už však býva “neni nebe bez mráčku“ a aj v najnovšom titule Star Wars hráči bojujú proti Temnej Sile. Tentokrá to ale nebudú Sithovia, ale optimalizácia hry. Dnes sa už bohužiaľ stáva, že aj napriek snahe vývojárov, hry výjdu povedzme nedopečené a tak sa čoraz častejšie potýkame s problémami pri výkone. Jedi: Survivor je sám o sebe náročný titul. Avšak s ním maju problémy aj najnovšie konzoly či hi-end hardware. Stretol som sa veľkými prepadmi fps na niektorých lokáciach. Pomohol až reštart hry, kde si ma fps vrátili do povedzme normálu, ale opäť len dočasne. Hra mi našťastie nespadla ani raz ale na internete sa objavu hlásenia hráčov že aj to sa deje. Cutscény boli občas miestami rozbité, ale týkalo sa to hlavne zvuku. Pol sekundový zásek neberiem ako niečo strašné, ale ak je dabing posunutý, už je to niečo čo trochu kazí dojem. Ale aj napriek týmto neduhom, som si príbeh užil a určite sa k nemu ešte vrátim keď si dám 100% completion. Pre fanúšikov je Star Wars Jedi: Survivor absolútna nutnosť.

@store.steampowered.com

Název hry: STAR WARS Jedi: Survivor

Vývojář: Respawn Entertainment