Švédské studio Starbreeze učinilo razantní krok: ukončuje vývoj ambiciózního projektu Project Baxter a všechny zdroje přesměruje zpět na svou franšízu Payday. Tento zlom pramení z restrukturalizace, odprodejů a potřeby stabilizovat financování firmy. Není to první studio, které tento rok muselo přehodnocovat priority.
Co byl Project Baxter?
Project Baxter byl plánovaný titul AAA multiplayer hry, vyvíjený v partnerství s Wizards of the Coast, pravděpodobně zasazený do světa Dungeons & Dragons. Starbreeze jej popisovalo jako nový kooperativní zážitek, odlišený od heistových prvků Payday série.
Projekt měl být označen jako „ikonická značka se spoluprací i vyprávěním“ v otevřeném světě. Během vývoje však došlo k řadě propouštění, především mezi členy týmu Baxter, včetně zaměstnanců původně zapojených do Payday 3. Společně s ukončením projektu proběhne i snížení počtu pracovních míst – ve Švédsku bylo oznámeno 44 pracovních pozic, které budou zrušeny. Na oficiálních stránkách Starbreeze projektu Baxter již není aktivně propagován mezi běžnými projekty společnosti.
Dopad na Payday
Z komunity už zaznívají hlasy zmatení či zklamaní – někteří hráči psali, že Baxter byl dlouho očekávanou změnou známé značky a jeho zrušení vnímali jako krok zpět.
Pro značku to znamená, že Starbreeze opouští experimentování a znovu se plně zaměří na Payday. Je to možná racionální rozhodnutí v nejistých časech, ale ztráta intenzivně sledovaného projektu v očích hráčů zároveň může oslabit reputaci.