Starfield získal první velký patch

Starfield si před svým vydáním prošel obří marketingovou kampaní, jeho start byl vskutku bouřlivý a v prvních dnech dosáhl úctyhodných prodejů. Debata kolem hry se však postupně stáčela z velmi pozitivních směrů do více kritických diskuzí. Ačkoliv oproti předchozím hrám od Bethesdy Starfield vyšel v mnohem optimalizovanějším stavu, hráči naráželi na více a více technických problémů. Hra také čelila kritice za absenci DLSS, což na čas zastal aspoň jeden z mnoha modů, které pro hru vyšly. Bodů kritiky bylo mnohem více, ale o tom dnešní článek není.

@techraj.cz

Ačkoliv Bethesda pro Starfield vydala již několik menších záplat, nyní vyšel velký update, který přináší oficiální podporu DLSS. Na testování této funkce, dostupné pro grafické karty Nvidia, se již vrhlo několik tvůrců na platformě YouTube, a první výsledky jsou velmi pozitivní. Okamžitý přísun a stabilizace snímků za vteřinu pro zapnutí DLSS jsou velmi patrné. Bethesda také zapracovala na problémech s využitím procesoru, optimalizaci využívání grafických karet, vyřešila problémy s únikem paměti (starý dobrý memory leak) a přidala také tlačítko pro okamžitou konzumaci jídla po jeho sebrání.

Patch také přinesl celou řadu malých oprav, jako například problémy, které se pojily s FOV posuvníkem, sekající se animace, možnost upravit nastavení HDR (Windows 11 a Xbox), stealth je nyní o něco jednodušší, parťáci si náhodně nevypnou mód neviditelnosti a mnoho dalších malých oprav. Osobně se ke Starfieldu nemám v plánu v blízké době vracet, ačkoliv jsem si svůj čas ve hře užil, s odstupem času není možné neuznat, že hra je v mnoha směrech jednoduše zastaralá a po určité době začne být velká část hry jednotvárná. Počkám si, až vyjde DLC a oficiální sada pro moddery, a pak se do vesmíru zase vydám. Určitě ale rád vidím Bethesdu pracovat na úpravách a změnách.

X